Przejdź do treści
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 9 – Kabina, pasy, oparcia foteli, akumulator, linia paliwowa
Źródło artykułu

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 9 – Kabina, pasy, oparcia foteli, akumulator, linia paliwowa

Wielu lotników marzy o posiadaniu własnego statku powietrznego, jednak nie są one tanie w utrzymaniu, a tym bardziej w zakupie. Niektórzy z nich realizują te marzenia angażując się w własnoręczne zmontowanie konstrukcji od zera, korzystając z dostępnych na rynku zestawów do samodzielnego złożenia.

Należy jednak podkreślić, iż wymaga to dużego zaangażowania, wiedzy i odpowiednich narzędzi, ale całość z pewnością wynagradza satysfakcja z uzyskanego efektu końcowego.

Niniejszym zapraszamy do śledzenia kolejnych etapów montażu samolotu BushCat firmySky Reach, co być może zainspiruje innych pasjonatów. W tym konkretnym przypadku, statek powietrzny jest budowany przez Dominika Motołę, licencjonowanego mechanika lotniczego i pilota.


Kabina, pasy, oparcia foteli, akumulator, linia paliwowa

Tym razem będziemy montować elementy w naszym kadłubie oraz rozpakujemy ostatnią skrzynie z elementami do naszego samolotu.



Oto nasza ostatnia skrzynia. Największa ze wszystkich które mieliśmy do tej pory.


Oto elementy które wyciągnęliśmy z naszej skrzyni. Mamy płaszczyzny sterowe które musimy pokryć płótnem. Są tu również końcówki skrzydeł, maski oraz panel centralny, które musimy dać do malowania. Znajdują się tu również części, które będziemy za chwilę składać w kabinie.


Na początek zamocujemy dźwignię pedałów staru kierunku.


Montujemy drążek. Ma on już zamocowany przycisk nadawania (Push To Talk) oraz poprowadzonym przewodem. w ostatecznej wersji chcielibyśmy zmienić grip drążka tak żeby mieć więcej przycisków.


Drążek jest już na swoim miejscu teraz dźwignia wypuszczania klap.


Pora zająć się pasami bezpieczeństwa. Wszystko mocowane jest do kratownicy kabiny. Musieliśmy przeciąć nasze opaski zaciskowe, które trzymały podłogę do rury żeby przełożyć i przymocować pasy w odpowiednim miejscu. Pasy 4 punktowe bardzo łatwe w zakładaniu i regulacji.


Pasy założone. pora na oparcie fotela. Widnieje na nich logo BushCat. Z tyłu umieszczono kieszeń na dokumenty. oparcie fotela montowane jest na kołki zabezpieczone zawleczką. wystarczy prawidłowo wcelować fotelem a następnie przełożyć kołki i zabezpieczyć je.


Oparcia foteli mamy już zamontowane. Pora, na przepustnicę, która jest zamontowana w podłokietniku. Sam podłokietnik jest podnoszony by ułatwić wysiadanie. Manetka umieszczona jest na zewnętrznych podłokietnikach prawego i lewego fotela. Jest to bardzo ciekawe i wygodne w obsłudze rozwiązanie.


Teraz przystąpimy do rozdzielacza przepustnicy. Służy on do zsynchronizowania ruchów manetek po lewej i prawej stronie oraz linek wychodzących po stronie gaźników.


Pora na uchwyt do głównego akumulatora. Jeżeli chodzi o sam akumulator to zdecydowaliśmy się na akumulator nowego typu AMG. Bezobsługowy, posiadający w środku włókno szklane które trzyma elektrolit. Są dzięki temu bardzo bezpieczne na wszelkiego rodzaju ułożenia akumulatora. Nie musimy się martwić, że elektrolit nam wycieknie. Są odporne na różnego rodzaju wstrząsy i rozładowania. Przystosowane do pracy cyklicznej. Instrukcja podaje, że potrzebujemy akumulatora 18 Ah i taki też zamontujemy. Waży około 6 kg i idealnie rozmiarowo wpasuje się w miejsce dla niego przystosowane. Kupiliśmy również mniejszy akumulator tego typu. Jak zapewne widzieliście na Facebooku czy na Instagramie będziemy bazować na awionice cyfrowej więc potrzebujemy jakiegoś backup’u i będzie to mały akumulatorek również AMG 5Ah.


Rozdzielacz ssania. Służy on do połączenia linek idących od gaźników by można je było sterować jedną dźwignią. Rozdzielacz mocujemy do głównej ramy za pomocą opasek zaciskowych.



Pozostało nam już tylko położyć instalację linii paliwowej. Przeciągamy zgodnie z instrukcją dostarczone przewody paliwowe wzdłuż kratownicy. Przeciągamy przewody dostarczenia i powrotu paliwa przez otwory wcześniej przygotowane w laminacie kabiny. Całość mocujemy do konstrukcji rurowej za pomocą opasek zaciskowych.


Czytaj również:
Chcesz własnoręcznie zbudować samolot? Śledź z nami proces montażu BushCat!
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 2 - malowanie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 3 - składamy skrzydła  
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 4 - oświetlenie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 5 - kadłub
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 6 – poszycie kadłuba
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 7 – owiewka kabiny i mocowanie podwozia głównego
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 8 – podwozie główne
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 10 – Opłótnianie skrzydeł lotek i klap
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 11 – skrzydła, konsola, podłoga
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 12 – ściana ogniowa, linki, statecznik poziomy
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 13 – zakładamy silnik Rotax 912S2

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 14 – Zbiornik oleju i zbiornik paliwa, luk bagażowy oraz dopasowanie maski
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 15 – Gaźniki i ich podgrzew oraz awionika

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 16 - prace wykończeniowe

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony