Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 10 – Opłótnianie skrzydeł lotek i klap

Montaż samolotu BushCat – część 10 – Opłótnianie skrzydeł lotek i klap

Wielu lotników marzy o posiadaniu własnego statku powietrznego, jednak nie są one tanie w utrzymaniu, a tym bardziej w zakupie. Niektórzy z nich realizują te marzenia angażując się w własnoręczne zmontowanie konstrukcji od zera, korzystając z dostępnych na rynku zestawów do samodzielnego złożenia.

Należy jednak podkreślić, iż wymaga to dużego zaangażowania, wiedzy i odpowiednich narzędzi, ale całość z pewnością wynagradza satysfakcja z uzyskanego efektu końcowego.

Niniejszym zapraszamy do śledzenia kolejnych etapów montażu samolotu BushCat firmySky Reach, co być może zainspiruje innych pasjonatów. W tym konkretnym przypadku, statek powietrzny jest budowany przez Dominika Motołę, licencjonowanego mechanika lotniczego i pilota.


Opłótnianie skrzydeł lotek i klap

Przenieśliśmy się z powrotem do małego hangaru by opłótnić skrzydła, następnie przeniesiemy je do dużego hangaru



Na sam początek włożyliśmy w płótno skrzydeł specjalne tworzywo, które usztywni krawędź natarcia.


Tak jak robiliśmy to poprzednio i tutaj rurki oraz płótno pokrywamy talkiem, żeby mogło się swobodnie przemieszczać.


Gdy płótno mamy już ułożone równo na konstrukcji skrzydła możemy przystąpić do sznurowania całej długości. Na początek delikatnie, żeby wszystko się ładnie poukładało a następnie będziemy to dociągać.


Aby nadać profil naszemu skrzydłu, używamy do tego specjalnych pałąków, które będziemy tak samo jak to się robi w namiocie wkładać w odpowiednie kieszonki. Batuty zakończone są plastikiem by nie uszkodzić poszycia.

Również na końcówki skrzydła wsuwamy odpowiednie profile wykonane z rurek o większej średnicy


Gdy wszystkie pałąki mamy wstępnie na swoim miejscu możemy jeszcze raz poprawić naciąg wiązania


Na skrzydle od strony kabiny montujemy napinacze. Jeszcze ich nie będziemy skręcać. Musimy najpierw zamocować końcówkę skrzydła wtedy dopiero napniemy całe płótno


Skrzydła zostały pokryte trilamem. Podczas samego procesu opłótniania należy zwrócić uwagę, żeby skrzydło było idealnie symetryczna. By płótno przylegało odpowiednio we wszystkich miejscach i żeby prawidłowo związać. Jeżeli tak nie będzie skrzydło nam się z skręci i będziemy musieli jeszcze raz robić cały proces na nowo.


Teraz kolej na klapy oraz lotki. Postępujemy z nimi tak samo jak wcześniej robiliśmy statecznik pionowy. Po odpowiednim naciągnięciu powinny brzmieć jak typowy bębenek. Naciągnięta linkami od góry i od boku. Oczywiście na końcu supły zabezpieczone klejem szybkoschnącym.


Pora na zamocowanie uchwytów popychaczy. W róże mamy otwory. W ich miejscu poszycie wypalimy używając lutownicy. Następnie montujemy uchwyt i dokręcamy go z drugiej strony. W tym też miejscu musimy przynitować blaszkę, która zapobiegnie obracaniu się łba śruby trzymającej uchwyt popychacza.


Mamy gotowe już nasze lotki klapy no i skrzydła. Już wkrótce będziemy mocować skrzydła do kadłuba.


Czytaj również:
Chcesz własnoręcznie zbudować samolot? Śledź z nami proces montażu BushCat!
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 2 - malowanie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 3 - składamy skrzydła  
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 4 - oświetlenie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 5 - kadłub
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 6 – poszycie kadłuba
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 7 – owiewka kabiny i mocowanie podwozia głównego
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 8 – podwozie główne
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 9 – Kabina, pasy, oparcia foteli, akumulator, linia paliwowa
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 11 – skrzydła, konsola, podłoga
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 12 – ściana ogniowa, linki, statecznik poziomy
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 13 – zakładamy silnik Rotax 912S2
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 14 – Zbiornik oleju i zbiornik paliwa, luk bagażowy oraz dopasowanie maski

 

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus