Przejdź do treści
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 16 - prace wykończeniowe samolotu BushCat
Źródło artykułu

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 16 - prace wykończeniowe

Wielu lotników marzy o posiadaniu własnego statku powietrznego, jednak nie są one tanie w utrzymaniu, a tym bardziej w zakupie. Niektórzy z nich realizują te marzenia angażując się w własnoręczne zmontowanie konstrukcji od zera, korzystając z dostępnych na rynku zestawów do samodzielnego złożenia.

Należy jednak podkreślić, iż wymaga to dużego zaangażowania, wiedzy i odpowiednich narzędzi, ale całość z pewnością wynagradza satysfakcja z uzyskanego efektu końcowego.

Niniejszym zapraszamy do śledzenia kolejnych etapów montażu samolotu BushCat firmySky Reach, co być może zainspiruje innych pasjonatów. W tym konkretnym przypadku, statek powietrzny jest budowany przez Dominika Motołę, licencjonowanego mechanika lotniczego i pilota.



Sezon lotniczy już się rozpoczął. My cały czas kontynuujemy prace na naszym samolocie by jak najszybciej go ulotnić. Rozpoczęliśmy etap wykończeniowy i oto co udało się wykonać.  



Awionikę przynieśliśmy i zamontowaliśmy na samolocie.  Wszystkie podzespoły zdjęliśmy, aby mieć dostęp do tego co się dzieje za tablicą by to wszystko można było podłączyć.


Jest jeszcze kilka rzeczy do podpięcia. Chociażby przewody drążka, który jest wielofunkcyjny.  Będzie na nim PTT, sterowanie trymerami i jeszcze kilka innych funkcji.


Jak widzicie również na załączonym zdjęciu zamontowaliśmy już płaksę na naszą kabinę. Pleksa zamocowana jest z przodu na śruby z góry nitami. Całość była w komplecie. Wystarczyło to dogiąć jak na załączonym obrazku.


Zamontowaliśmy również końcówki skrzydeł. W Rurę natarcia skrzydła oraz Spływu daliśmy standardowe nitonakrętki a w miejsce, gdzie końcówka skrzydła łączy się z żebrem daliśmy specjalne które zazębiają się w laminacie.


Jak widzicie w końcówkach skrzydeł jest już oświetlenie firmy AveoEngineering. Światła do lądowania, taxi oraz wig-wag w jednej oprawie.


Zamontowane zostały również światła nawigacyjne, pozycyjne oraz stroboskopowe na końcówkach skrzydeł.


Również do końcówki skrzydła została zamontowana Rurka pitot.  Z podgrzewem i funkcją AOA. Zamontowaliśmy również czujnik temperatury zewnętrznej.


Pokryliśmy płótnem nasze stery wysokości oraz kierunku. W środek zamocowane zostały serwomechanizmy trymerów. Sprawdzimy je dopiero jak cała elektronika będzie zamontowana.


Zamontowaliśmy również ramy oraz drzwi.
 
Na samym silniku też bardzo dużo się dzieje zamontowaliśmy nasze gaźniki. Również zamocowane zostały filtry powietrza a także poprowadziliśmy wiązki Okablowanie do naszych czujników, które są na tym silniku. Cztery czujniki EGT. Dwa czujniki CT na drugim i na trzecim cylindrze. standardowo czujnik ciśnienia paliwa, czujnik ciśnienia oleju oraz temperatury oleju a także temperatura powietrza wpadającego do gaźników oraz czujnik podciśnienia.


Mamy bardzo dużo zapytań odnośnie jakichś kół będziemy ostatecznie używać na naszym samolocie. Mamy tutaj dwa rodzaje do różnych zastosowań.

Pierwsze to oryginalne 26 calowe alaskańskie bushwheels. Są to opony bezdętkowe niskociśnieniowe. Bardzo miękka guma do zastosowania w trudnym terenie oraz na lądowiskach trawiastych. Są dość drogie i nie chcielibyśmy ich zniszczyć na asfalcie więc zdecydowaliśmy się na alternatywne koła, które będziemy używać na co dzień dostarczyła je nam Firma AirService Group z Piaseczna. Są to Aero Classic Tundra. Również duże koła bez bieżnika, żeby podczas lądowania kamyki nie uszkodziły nam poszycia. Są oponami w których już mamy dętkę. Są o wiele twardsze i na nich na co dzień będziemy operować z lotniska.


W Ostatnim czasie spotka nas bardzo miła niespodzianka a mianowicie otrzymaliśmy nagrodę Błękitnego Cumulusa w plebiscycie lotniczym Cumulusy 2020.

Chcielibyśmy Podziękować wszystkim którzy przyczynili się do tej nagrody, wszystkim którzy nas oglądają i kibicują. Sponsorom, rodzinie oraz wszystkim znajomym. to dzięki wam. dzięki wielkie!


Czytaj również:
Chcesz własnoręcznie zbudować samolot? Śledź z nami proces montażu BushCat!
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 2 - malowanie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 3 - składamy skrzydła  
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 4 - oświetlenie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 5 - kadłub
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 6 – poszycie kadłuba
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 7 – owiewka kabiny i mocowanie podwozia głównego
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 8 – podwozie główne
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 9 – Kabina, pasy, oparcia foteli, akumulator, linia paliwowa
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 10 – Opłótnianie skrzydeł lotek i klap
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 11 – skrzydła, konsola, podłoga
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 12 – ściana ogniowa, linki, statecznik poziomy
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 13 – zakładamy silnik Rotax 912S2 
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 14 – Zbiornik oleju i zbiornik paliwa, luk bagażowy oraz dopasowanie maski 
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 15 – Gaźniki i ich podgrzew oraz awionika
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony