Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 11 – skrzydła, konsola, podłoga

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 11 – skrzydła, konsola, podłoga

Wielu lotników marzy o posiadaniu własnego statku powietrznego, jednak nie są one tanie w utrzymaniu, a tym bardziej w zakupie. Niektórzy z nich realizują te marzenia angażując się w własnoręczne zmontowanie konstrukcji od zera, korzystając z dostępnych na rynku zestawów do samodzielnego złożenia.

Należy jednak podkreślić, iż wymaga to dużego zaangażowania, wiedzy i odpowiednich narzędzi, ale całość z pewnością wynagradza satysfakcja z uzyskanego efektu końcowego.

Niniejszym zapraszamy do śledzenia kolejnych etapów montażu samolotu BushCat firmySky Reach, co być może zainspiruje innych pasjonatów. W tym konkretnym przypadku, statek powietrzny jest budowany przez Dominika Motołę, licencjonowanego mechanika lotniczego i pilota.


Skrzydła, konsola, podłoga


Wróciliśmy z powrotem do dużego hangaru i w końcu nadszedł dzień, w którym założyliśmy skrzydła, ale to nie wszystko co udało nam się wykonać.



Nasza zastrzały zostały przygotowane, odebraliśmy je z malowania. Normalnie przychodzą bez pomalowania, są jedynie zabezpieczone. Potem możemy je dowolnie personalizować.


Na tym etapie moglibyśmy już montować rurkę Pitot, która jest w zestawie z naszym samolotem. My natomiast będziemy bazować na awionice firmy Garmin i również rurkę Pitot będziemy mieli z tej firmy. Będzie to gap 26 z podgrzewem oraz AoA. Mamy również certyfikowane przewody, które są mniej elastyczne, niż te które są w oryginalnym zestawie.

O wiele lepiej się układają, poza tym znam je bardzo dobrze i wiem, że sprawuje się dobrze w każdych warunkach.


Gdy już zamontowaliśmy zastrzały do kadłuba mogliśmy zająć się montażem skrzydeł. Trochę nam to zajęło, trochę było to uciążliwe, bo ciężko zakładać skrzydła w dwie osoby. Nakrętki głównych sworzni mocowania skrzydła są nakrętkami koronkowymi, zabezpieczonymi zawleczkami. Reszta nakrętek jest standardowo tak jak w całym samolocie nakrętkami samohamownymi.


Następnym punktem był montaż klap i lotek, które mocowane są na kołki zabezpieczone zawleczkami.


Odebraliśmy również naszą konsolę środkową z malowania i mogliśmy przystąpić do jej uzbrojenie. Na początek montaż nitonakrętek. Nitonakrętki dzięki którym będziemy mogli przykręcać pokrywy boczne do naszej konsoli centralnej. Użyliśmy do tego specjalnej nitownicy do nitonakrętek.


Zamocowaliśmy również uszczelki na wszystkie krawędzie oraz zamocowaliśmy dźwignię ssania.


Przyszła pora na podłogę. Był już w niej zamocowany zawór hamulca postojowego oraz zawór paliwa.



Zamocowaliśmy do zaworu hamulca postojowego przewody nylonowe które zabezpieczone są dodatkowo wężykiem.


Tak zmontowaną podłogę możemy już przymierzyć do kadłuba


Zamocowaliśmy również mieszek wolantu.


Podłoga oraz konsola centralna na swoim miejscu. Przeprowadziliśmy wcześniej przewody hamulcowe teraz należało je podłączyć do pedałów sterowania starem kierunku oraz do podwozia. W następnej kolejności zamontowaliśmy pojemnik na płyn hamulcowy.


Na sam koniec zamocowaliśmy siedziska na kołki wciskane oraz przywiązaliśmy podpórkę pod plecy


Mamy już skrzydła, klapy, lotki, zrobiliśmy znaczną część kabiny. Już wkrótce kolejne etapy budowy.


Czytaj również:
Chcesz własnoręcznie zbudować samolot? Śledź z nami proces montażu BushCat!
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 2 - malowanie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 3 - składamy skrzydła  
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 4 - oświetlenie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 5 - kadłub
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 6 – poszycie kadłuba
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 7 – owiewka kabiny i mocowanie podwozia głównego
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 8 – podwozie główne
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 9 – Kabina, pasy, oparcia foteli, akumulator, linia paliwowa
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 10 – Opłótnianie skrzydeł lotek i klap
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 12 – ściana ogniowa, linki, statecznik poziomy
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 13 – zakładamy silnik Rotax 912S2
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 14 – Zbiornik oleju i zbiornik paliwa, luk bagażowy oraz dopasowanie maski

 

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus