Przejdź do treści
Źródło artykułu

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 2 - malowanie

Wielu lotników marzy o posiadaniu własnego statku powietrznego, jednak nie są one tanie w utrzymaniu, a tym bardziej w zakupie. Niektórzy z nich realizują te marzenia angażując się w własnoręczne zmontowanie konstrukcji od zera, korzystając z dostępnych na rynku zestawów do samodzielnego złożenia.

Należy jednak podkreślić, iż wymaga to dużego zaangażowania, wiedzy i odpowiednich narzędzi, ale całość z pewnością wynagradza satysfakcja z uzyskanego efektu końcowego.

Niniejszym zapraszamy do śledzenia kolejnych etapów montażu samolotu BushCat firmySky Reach, co być może zainspiruje innych pasjonatów. W tym konkretnym przypadku, statek powietrzny jest budowany przez Dominika Motołę, licencjonowanego mechanika lotniczego i pilota.


Czytaj również:
Chcesz własnoręcznie zbudować samolot? Śledź z nami proces montażu BushCat! – część 1
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 3 - składamy skrzydła
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 4 - oświetlenie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 5 - kadłub
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 6 – poszycie kadłub
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 7 – owiewka kabiny i mocowanie podwozia głównego
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 8 – podwozie główne
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 9 – Kabina, pasy, oparcia foteli, akumulator, linia paliwowa
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 10 – Opłótnianie skrzydeł lotek i klap
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 11 – skrzydła, konsola, podłoga
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 12 – ściana ogniowa, linki, statecznik poziomy
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 13 – zakładamy silnik Rotax 912S2
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 14 – Zbiornik oleju i zbiornik paliwa, luk bagażowy oraz dopasowanie maski

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 15 – Gaźniki i ich podgrzew oraz awionika
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 16 - prace wykończeniowe


 

Malowanie



Wybrałem się do miejscowości Unisław, gdzie pomalowaliśmy w lakierni nasze laminatowe części. Póki co elementy które będą dwukolorowe dokładnie takie jak na załączonej grafice


Na początek wszelkie nieprawidłowości zostały zagruntowane oraz pokryte podkładem. Aby zachować odpowiednią linie malowania przechodzącą przez kadłub oraz drzwi należało wszystkie elementy poskładać tak jak będą usytuowane na samolocie.

  Całość została pokryta czarną bazą, którą następnie zmatowaliśmy. Taśmą odcinającą wyznaczyliśmy wcześniej wybrany wzór oraz zamaskowaliśmy elementy które chcemy dać w kolor limonkowy.

  Następnie elementy zostały dokładnie odpuszczone i przygotowane by nanieść pierwszą warstwę koloru białego. Ułatwi nam to znacznie dobór koloru, który chcemy położyć. Od tego momentu wszystkie warstwy kładzione są w krótkich odstępach czasu by mogły się ładnie związać. 


Kolor limonka uzyskaliśmy mieszając kolory żółty i zielony w proporcji 1:100. Oczywiście każda lakiernia ma swoje barwy i tutaj trzeba dostosować wszystko indywidualnie.
 

Po pomalowaniu naszą bazą limonkową wystarczy już tylko ściągnąć maskowanie i położyć dwie warstwy lakieru bezbarwnego. Nada to głębi, zniweluje odcięcia i nada ostatecznego wyglądu. Na sam koniec wystarczy wyłącznie wypolerować wszelkie elementy, na których utworzyła tzw. „skórka pomarańczy” bądź osiadły mikro zanieczyszczenia.
  
W kolejnym etapie zajęliśmy się podszybiem, gdzie na czarną bazę położyliśmy matowy lakier. Ma to za zadanie redukcji odbijania się refleksów od przedniej owiewki kabiny.


Pomalowaliśmy również środek naszego kadłuba oraz wszystkie wewnętrzne elementy. Została użyta do tego szara farba akrylowa z domieszką plastyfikatora, ma to za zadanie trochę uelastycznić całą farbę. Dzięki temu zabiegowi nie będzie nam ona pękać.



Jak widzicie drzwi są pomalowane zgodnie z moim projektem. Miejmy nadzieję, że trafiliśmy z linią malowania limonkowym kolorem, ale to będziemy wiedzieli po założeniu całości na ramę samolotu.  W późniejszym czasie pomalujemy maski, zastrzały, goleń podwozia oraz wewnętrzny panel.

Koniec części drugiej.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony