Przejdź do treści
Źródło artykułu

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 7 – owiewka kabiny i mocowanie podwozia głównego

Wielu lotników marzy o posiadaniu własnego statku powietrznego, jednak nie są one tanie w utrzymaniu, a tym bardziej w zakupie. Niektórzy z nich realizują te marzenia angażując się w własnoręczne zmontowanie konstrukcji od zera, korzystając z dostępnych na rynku zestawów do samodzielnego złożenia.

Należy jednak podkreślić, iż wymaga to dużego zaangażowania, wiedzy i odpowiednich narzędzi, ale całość z pewnością wynagradza satysfakcja z uzyskanego efektu końcowego.

Niniejszym zapraszamy do śledzenia kolejnych etapów montażu samolotu BushCat firmySky Reach, co być może zainspiruje innych pasjonatów. W tym konkretnym przypadku, statek powietrzny jest budowany przez Dominika Motołę, licencjonowanego mechanika lotniczego i pilota.


Owiewka Kabiny i mocowanie podwozia głównego



Nadszedł w końcu moment, kiedy będziemy montować naszą owiewkę kabiny.


Na sam początek pozabezpieczaliśmy wszystkie otwory, mamy do tego odpowiednie uszczelki gumowe, które wkleiliśmy na klej szybkoschnący.


W dolnej części laminatu zamocowaliśmy zamek do mocowania maski silnika.  Zrobiliśmy gratowanie otworów, aby wpuścić w nie śruby mocujące.


Przyszedł czas na montaż owiewki głównej na swoim miejscu. Zanim jeszcze zaczęliśmy przykręcać go do konstrukcji kabiny musieliśmy włożyć drewnianą podporę ustalającą. Dopiero teraz możemy długim wiertłem zrobić otwory przez które przejdą śruby spajające całość.


Gdy owiewkę kabiny mamy skręconą z kratownicą kabiny można zamontować pedały steru kierunku. Trzeba przyznać, że wyglądają bardzo solidnie a na hamulcach widnieje stylowo wycięte logo BushCat.


Następny krok to montaż wsporników pod podłogą oraz rury regulującej wysokość fotela.


Pora przynitować rurki którymi będziemy mocować tylną część laminatu do kadłuba. Aby ułatwić sobie nitowanie możemy użyć tak zwanych Cleco, by nic nam się nie rozjechało podczas nitowania. Ustawiamy je sobie wzdłuż nitowanych elementów a następnie po kolei wyciągamy i nitujemy w ich miejsce.

Gdy mam już zaciśnięty pierwszy nit możemy po kolei ściągać Cleco. Następnym krokiem jest przewleczenie opasek zaciskowych pod rurkami, które przygotowaliśmy i związanie ich razem z ramą.


Wszystko mam już przygotowane by zamontować wzmocnienie podwozia głównego, która składa się z rur ze stali nierdzewnej. Pamiętać należy, że najpierw załapujemy wszystkie elementy i dopiero na sam koniec skręcamy wszystko odpowiednim momentem.


Zakończyliśmy montaż owiewki głównej kabiny, a w kolejnym odcinku zabieramy się za podwozie.


Czytaj również:
Chcesz własnoręcznie zbudować samolot? Śledź z nami proces montażu BushCat!
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 2 - malowanie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 3 - składamy skrzydła 
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 4 - oświetlenie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 5 - kadłub
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 6 – poszycie kadłuba
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 8 – podwozie główne
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 9 – Kabina, pasy, oparcia foteli, akumulator, linia paliwowa
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 10 – Opłótnianie skrzydeł lotek i klap
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 11 – skrzydła, konsola, podłoga
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 12 – ściana ogniowa, linki, statecznik poziomy
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 13 – zakładamy silnik Rotax 912S2
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 14 – Zbiornik oleju i zbiornik paliwa, luk bagażowy oraz dopasowanie maski
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 15 – Gaźniki i ich podgrzew oraz awionika

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 16 - prace wykończeniowe

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony