Narodowe KWT: Czy utrata orientacji sytuacyjnej jest incydentem?
Narodowe KWT (Kontrola Wiedzy Teoretycznej) to ogólnopolski projekt z podstawowej wiedzy na temat przepisów. Do udziału w teście zapraszamy wszystkich pilotów, uczniów pilotów oraz urzędników wykonujących pracę na rzecz ogólnie pojętego lotnictwa.
Orientację sytuacyjną, można utracić w każdej fazie lotu i przy każdej pogodzie. Jak dodamy do tego GNSS jamming i spoofing, brak przygotowania do lotu, niesprzyjające "czynniki" to mamy mieszankę wybuchową. Dzisiaj zastanówmy się, kiedy utrata orientacji sytuacyjnej staje się incydentem.
Zapraszamy do krótkiej 100% anonimowej ankiety poniżej. Wystarczy kliknąć.
Dodajmy, że nie każda utrata orientacji sytuacyjnej (situational awareness) musi być raportowana przez pilota.
Mała podpowiedź w rozporządzeniach:
KWT w organizacjach szkolących pilotów to skrót oznaczający: Kontrolę Wiedzy Teoretycznej. KWT to obowiązkowy egzamin teoretyczny, odbywający się najczęściej na początku sezonu lotniczego, który każdy pilot (zarówno uczeń, jak i pilot ze świadectwem kwalifikacji czy licencjonowany) musi okresowo zaliczać, aby utrzymać uprawnienia do wykonywania lotów.
Komentarze