Przejdź do treści
Źródło artykułu

Narodowe KWT: Czy utrata orientacji sytuacyjnej jest incydentem?

Narodowe KWT (Kontrola Wiedzy Teoretycznej) to ogólnopolski projekt z podstawowej wiedzy na temat przepisów. Do udziału w teście zapraszamy wszystkich pilotów, uczniów pilotów oraz urzędników wykonujących pracę na rzecz ogólnie pojętego lotnictwa. 

Orientację sytuacyjną, można utracić w każdej fazie lotu i przy każdej pogodzie. Jak dodamy do tego GNSS jamming i spoofing, brak przygotowania do lotu, niesprzyjające "czynniki" to mamy mieszankę wybuchową. Dzisiaj zastanówmy się, kiedy utrata orientacji sytuacyjnej staje się incydentem.

Zapraszamy do krótkiej 100% anonimowej ankiety poniżej. Wystarczy kliknąć. 

Dodajmy, że nie każda utrata orientacji sytuacyjnej (situational awareness) musi być raportowana przez pilota.

Mała podpowiedź w rozporządzeniach: 

  • 376/2014 (w sprawie zgłaszania i analizy oraz podejmowanych w związku z nimi działań następczych),
  • 2015/1018 (kwalifikacja zdarzeń z obowiązkiem zgłaszania) i
  • 996/2010 (w sprawie badania wypadków i incydentów).

Czy utrata orientacji sytuacyjnej jest incydentem?

Wybory

KWT w organizacjach szkolących pilotów to skrót oznaczający: Kontrolę Wiedzy Teoretycznej. KWT to obowiązkowy egzamin teoretyczny, odbywający się najczęściej na początku sezonu lotniczego, który każdy pilot (zarówno uczeń, jak i pilot ze świadectwem kwalifikacji czy licencjonowany) musi okresowo zaliczać, aby utrzymać uprawnienia do wykonywania lotów.

Kliknij aby zobaczyć wszystkie KWT

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony