Przejdź do treści
Proces montażu samolotu BushCat – część 14 - Zbiornik oleju i zbiornik paliwa, luk bagażowy oraz dopasowanie maski
Źródło artykułu

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 14 – Zbiornik oleju i zbiornik paliwa, luk bagażowy oraz dopasowanie maski

Wielu lotników marzy o posiadaniu własnego statku powietrznego, jednak nie są one tanie w utrzymaniu, a tym bardziej w zakupie. Niektórzy z nich realizują te marzenia angażując się w własnoręczne zmontowanie konstrukcji od zera, korzystając z dostępnych na rynku zestawów do samodzielnego złożenia.

Należy jednak podkreślić, iż wymaga to dużego zaangażowania, wiedzy i odpowiednich narzędzi, ale całość z pewnością wynagradza satysfakcja z uzyskanego efektu końcowego.

Niniejszym zapraszamy do śledzenia kolejnych etapów montażu samolotu BushCat firmySky Reach, co być może zainspiruje innych pasjonatów. W tym konkretnym przypadku, statek powietrzny jest budowany przez Dominika Motołę, licencjonowanego mechanika lotniczego i pilota.


Zbiornik oleju i zbiornik paliwa, luk bagażowy oraz dopasowanie maski silnika


Pora zająć się montażem zbiornika oleju i zbiornik paliwa, luku bagażowego oraz dopasowaniem maski silnika.



Zamontowaliśmy nasz dolny luk bagażowy. Został przytwierdzony za pomocą opasek zaciskowych. Cała konstrukcja to dość mocna siatka wzmocniona rurkami. Użycie opasek zaciskowych wygląda dziwnie ale w tym wypadku sprawdza się bardzo dobrze.


Zbiornik paliwa wrzuciliśmy w przystosowane dla niego miejsce zaraz za fotelami.  Wszedł na wcisk i dodatkowo załapaliśmy go pasem ściągającym. Zamontowaliśmy dwa filtry paliwa oraz podpięliśmy wcześniej zamontowane przewody paliwowe odpowiedzialne za zasilanie, powrót paliwa oraz odpowietrzenie zbiornika. Zbiornik posiada dwa drenaże w dolnej części, na które były już wycięte dwa miejsca w dolnym poszyciu.


Nadszedł czas, aby zamontować zbiornik oleju. Zanim to zrobiliśmy otworzyliśmy go aby sprawdzić w jakim jest stanie i by pokazać co znajduje się w środku. Oczywiście podczas obsług zbiornik trzeba otwierać by go oczyścić i sprawdzić czy nie dzieje się w nim coś niepokojącego.


Pora na uchwyty zbiornika które przymocowaliśmy do kadłuba w wyznaczonym miejscu.


Musieliśmy uzbroić i dopasować naszą maskę silnika. Nie jest jeszcze pomalowana, bo będą jeszcze przeróbki wynikające z pasowania oraz dostosowania do alternatora zewnętrznego który nie jest na wyposażeniu seryjnym samolotów BushCat.  Do dolnej maski za pomocą śrub przymocujemy gniazda do górnej za pomocą nitów d-zus’y.


Maskę mamy już złożoną i możemy założyć, przymierzyć i wycentrować za pomocą takiego kawałka drewna wyciętego na wymiar


Z jednej strony lamina delikatnie zachodzi na ścianę boczną będziemy musieli to odznaczyć i przyciąć


No i niestety tak jak podejrzewaliśmy maski nie dochodzą do końca po założeniu alternatora.  Będziemy musieli wyznaczyć miejsce, w którym przychodzi alternator następnie je wyciąć a później będziemy się bawić w laminowanie


Użyliśmy specjalną piankę, która następnie wyprofilowaliśmy tak aby alternator się w niego wpasował. Pokryliśmy ją woskiem by można było ją oddzielić od laminatu. Możemy laminować. Użyliśmy żywicy epoksydowej oraz włókna szklanego


Wycięte kawałki po kolei nasączamy i naklejamy na tak samo nasączone podłoże. I tak nakładając kilka warstw musimy pamiętać, żeby wszystko się przesiąkło.


Płótno szklane wyłożyliśmy pierwszego dnia w ilości ok 3 warstw. Następnego dnia wyciągnęliśmy piankę i wzmocniliśmy jeszcze 2 warstwami od środka


Po kolejnej dobie użyliśmy szlifierkę wielofunkcyjną, aby wyrównać całość i nadać odpowiedni kształt.


Wyszło fajnie, ale ostateczny efekt zobaczymy, jak wróci z lakierni.


Czytaj również:
Chcesz własnoręcznie zbudować samolot? Śledź z nami proces montażu BushCat!
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 2 - malowanie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 3 - składamy skrzydła  
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 4 - oświetlenie
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 5 - kadłub
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 6 – poszycie kadłuba
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 7 – owiewka kabiny i mocowanie podwozia głównego
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 8 – podwozie główne
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 9 – Kabina, pasy, oparcia foteli, akumulator, linia paliwowa
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 10 – Opłótnianie skrzydeł lotek i klap
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 11 – skrzydła, konsola, podłoga
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 12 – ściana ogniowa, linki, statecznik poziomy
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 13 – zakładamy silnik Rotax 912S2
Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 15 – Gaźniki i ich podgrzew oraz awionika

Śledź z nami proces montażu samolotu BushCat – część 16 - prace wykończeniowe

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony