Skrzydła dla RWD-6 od firmy TME
Akcja „Serce dla RWD-6”, którą rozpoczęliśmy w dniu Święta Lotnictwa Polskiego dedykując ją zwycięzcom w Challenge 1932r., dobiega końca. Choć nie osiągnęliśmy zamierzonego celu, jesteśmy pełni optymizmu.
Dziękujemy Darczyńcom za zaufanie i realny gest poparcia dla naszej idei zbudowania latającej repliki samolotu, który rozsławił nasz kraj na świecie i dał Polakom powód do dumy oraz motywację do realizacji swoich marzeń i aspiracji. Jesteśmy dumni z naszych Darczyńców i wdzięczni za energię, jaką nam dali swoimi wpłatami.
Celu akcji nie osiągnęliśmy nie z powodu braku zainteresowania projektem, ale dlatego, że nie dotarliśmy jeszcze do odpowiednio licznej grupy miłośników historii polskiego lotnictwa.
Silnika Verner Scarlett 9 nie można kupić od ręki. Trzeba go wyprodukować, a to daje nam możliwość dalszego prowadzenia zbiórki na zakup serca dla RWD-6. O tym, czy będzie to portal zrzutka.pl, czy inny operator, zdecydujemy wkrótce i poinformujemy wszystkich zainteresowanych.
Mimo że docieramy z naszym przekazem do stosunkowo niewielkiej grupy osób obserwujących nas na Facebooku, liczba czytelników i patronów medialnych rośnie. Tym samym coraz większą popularność zyskuje idea zbudowania latającej repliki RWD-6.
To nie koniec dobrych wiadomości. Mamy zaszczyt poinformować, że projekt „Zbudujmy RAZEM RWD-6” ma pierwszego Mecenasa, a jest nim Transfer Multisort Elektronik. Dzięki firmie TME RWD-6 otrzyma skrzydła!
- Jestem bardzo szczęśliwy – mówi Damian Majsak, Prezes Fundacji Historia i Współczesność - że mój pomysł odwołujący się do solidarności, społecznej odpowiedzialności i patriotyzmu tak szybko został zauważony przez firmę TME i na samym starcie zyskał tak poważnego i mocnego Partnera.
TME nie tylko aktywnie przyczynia się do zbudowania skrzydeł powstającej repliki, ale także stał się wiatrem w skrzydłach całego projektu „Zbudujmy RAZEM RWD-6” i małego zespołu Fundacji. Czeka nas długa i trudna droga, ale dzięki wsparciu - finansowemu i moralnemu - jakiego udzieliło nam TME, będzie ona łatwiejsza do przebycia. Pragnę wyrazić swoją wdzięczność i gorąco podziękować Zarządowi Transfer Multisort Elektronik oraz całemu teamowi TME, że obdarzył nas zaufaniem i wzmocnił naszą wiarę w sens i powodzenie przedsięwzięcia.
Jako pasjonaci historii zdajemy sobie sprawę z wagi tradycji. Troska o dziedzictwo to jeden z fundamentów tożsamości TME. Tworzymy firmę o silnie zakorzenionej lokalności, mimo globalnej skali naszych działań.
Wspierając inicjatywę budowy repliki samolotu RWD-6, chcemy zachować pamięć o konstrukcji będącej motorem napędowym do dalszego rozwoju polskiego lotnictwa. RWD-6 był przecież symbolem marzeń i ambicji przedwojennej Polski o pełnym rozwinięciu skrzydeł w przestworzach. Dzięki wsparciu obywateli z całego kraju, sen mógł stać się rzeczywistością. Dziś możemy ten wyczyn powtórzyć. Ogromnie się cieszymy, że jesteśmy częścią tego przedsięwzięcia.
95-lecie sukcesu podczas Challenge Internationale de Tourisme w 1932 roku w Berlinie, pierwszego międzynarodowego triumfu naszego lotnictwa, to doskonała okazja, by przypomnieć wszystkim, jak istotne są pasja, determinacja i wizjonerstwo.
Mamy nadzieję, że prace konstrukcyjne zakończą się sukcesem i samolot szczęśliwie wyląduje w Pradze latem 2027. Celebrując nie tylko historyczny sukces Franciszka Żwirki i Stanisława Wigury, ale również stulecie sportu samolotowego nad Wisłą - mówi Andrzej Kuczyński, Członek Zarządu ds. Operacyjnych, TME.
Transfer Multisort Elektronik (TME) to jeden z największych dystrybutorów komponentów elektronicznych, elektrycznych, automatyki przemysłowej i wyposażenia warsztatowego na świecie. W ich ofercie znajduje się ponad 1 300 000 produktów, które trafiają do klientów ze 150 krajów.
Firmę założyło dwóch braci: Zbigniew i Adam Kuczyńscy w 1989 roku w Łodzi. Dziś TME zatrudnia ok. 1 500 osób na całym świecie. Prócz polskiej, TME tworzy 12 spółek zależnych m.in. w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Indiach, Anglii i Hiszpanii. Sercem firmy pozostaje jednak rejon łódzki, gdzie znajduje się główna siedziba oraz dwa nowoczesne centra logistyczne, z których wysyłanych jest ok. 6 000 przesyłek dziennie.
Obserwujcie nasz profil na Facebooku, odwiedzajcie stronę zbudujmyrazemrwd6.pl i wspierajcie nas tak jak możecie.
Materiał prasowy Fundacji Historia i Współczesność
Czytaj również:
Serce dla RWD-6 – zbiórka na półmetku
Akcja Serce dla RWD-6