Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

III październikowe posiedzenie PKBWL - aktualizacja

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 274/15 (I, 05.03.2015 r., EPGD). Dotyczy: Braku sprawnej łączności radiowej pomiędzy kierowcą holownika i osobami współdziałającymi podczas holowania samolotu Airbus A320. Informacja o zdarzeniu 274/15

• 445/13 (I, 09.04.2013 r., EPKK). Dotyczy: Niewłaściwego przygotowania operacyjnego lotu czarterowego samolotu Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 445/13

• 606/14 (I, 15.05.2014 r., EPLS). Dotyczy: Niewłaściwy profil podejścia do lądowania szybowca SZD-50-3 Puchacz i brak reakcji na komendy instruktora nadzorującego lot. Informacja o zdarzeniu 606/14

• 708/13 (I, 02.06.2013 r., EPML). Dotyczy: Niewłaściwej reakcji ucznia-pilota na błąd popełniony podczas przyziemienia samolotu Aero AT3. Informacja o zdarzeniu 708/13

• 814/13 (I, 14.06.2013 r., EPLB). Dotyczy: Zaczepienia fragmentem nakolannika o dźwignię zamykania/blokowania drzwi samolotu Socata TB-9 „Tampico” co spowodowało jej zwolnienie. Informacja o zdarzeniu 814/13

• 826/13 (I, 17.06.2013 r., MATZ EPKS). Dotyczy: Niesprawności urządzenia GNS-530 śmigłowca R-44 RAVEN I. Informacja o zdarzeniu 826/13

• 885/15 (I, 03.06.2015 r., EPWA). Dotyczy: Braku wskazań prędkości na PFD II spowodowane zanieczyszczeniem rurek Pitota ADSP 2 i ADSP 4 po prawej stronie kadłuba samolotu Embraer E175 przez larwy motyla. Informacja o zdarzeniu 885/15

• 923/15 (W, 07.06.2015 r., CTR EPLL). Dotyczy: Błąd w technice pilotażowej samolotu Tecnam P2002JF. Raport końcowy 923/15

• 1054/15 (I, 14.06.2015 r., Przelot). Dotyczy: Braku hermetyzacji spowodowanego uszkodzeniem jednego z przełączników „WEIGHT ON WHEEL" w samolocie Beechcraft H 750. Informacja o zdarzeniu 1054/15

• 1089/14 (I, 29.06.2014 r., EPKC). Dotyczy: Startu samolotu Zlin Z-142 z bliskim maksymalnego obciążeniem w warunkach wysokiej temperatury. Informacja o zdarzeniu 1089/14

• 1691/15 (I, 13.08.2015 r., W trasie). Dotyczy: Pęknięcia lewej przedniej szyby w kabinie załogi samolotu Saab 340A podczas lotu na poziomie przelotowym FL 150. Informacja o zdarzeniu 1691/15

• 1723/15 (W, 04.07.2015 r., EPKB). Dotyczy: Wykonania skoku ze spadochronem tandem Sigma2 - 340 w nieodpowiednich warunkach atmosferycznych. Informacja o zdarzeniu 1723/15

• 1731/15 (W, 15.08.2015 r., EPZA). Dotyczy: Niepełnego wyrównania lotu przed przyziemieniem oraz przyjęcia niewłaściwej sylwetki podczas przyziemienia ze spadochronem Mars 291. Informacja o zdarzeniu 1731/15

• 1762/15 (I, 15.08.2015 r., Olsztyn). Dotyczy: Zakłócenia procesu otwarcia spadochronu Sabre 135 przez zawirowania za ciałem skoczka wykonującego skok w kombinezonie wingsuit. Informacja o zdarzeniu 1762/15

• 1793/15 (I, 15.08.2015 r., EPCD). Dotyczy: Niezlokalizowania uchwytu pilocika spadochronu głównego Manta 290 oraz utraty kontroli wysokości w czasie swobodnego spadania. Informacja o zdarzeniu 1793/15

• 1810/15 (I, 18.08.2015 r., EPOP). Dotyczy: Zaświecenia się sygnalizacji "Filtr zanieczyszczony" w trakcie lądowania śmigłowca Mi-2. Informacja o zdarzeniu 1810/15

• 1877/14 (W, 20.07.2014 r., Brazylia, stan Saõ Paulo, Rio Claro). Dotyczy: Braku zachowania separacji pomiędzy dwoma balonami. Informacja o zdarzeniu 1877/14, Informacja o zdarzeniu 1877/14 EN

• 1914/15 (I, 01.09.2015 r., EPBK). Dotyczy: Niewypuszczenia przez pilota szybowca SZD-48-3 Jantar Std 3 podwozia przed lądowaniem. Informacja o zdarzeniu 1914/15

• 2121/15 (I, 30.09.2015 r., EPOD). Dotyczy: Uszkodzenia linki sterującej lewego gaźnika samolotu ultralekkiego Bristell UL RG. Informacja o zdarzeniu 2121/15

• 2135/15 (W, 03.10.2015 r., Włoszczowa). Dotyczy: Zderzenia spowodowanego zaniżeniem separacji pomiędzy motoparalotniami. Raport wstępny 2135/15

• 2159/15 (W, 06.10.2015 r., EPJS). Dotyczy: Za wysokiego podejścia do lądowania szybowca SZD-9 bis „Bocian” 1E. Informacja o zdarzeniu 2159/15


• 460/15 (I, 03.04.2015 r., CTR EPGD). Dotyczy: Braku wcześniejszej koordynacji przez pilota śmigłowca EC35 wlotu w aktywną strefę ruchu lotniskowego CTR EPGD. Informacja o zdarzeniu 460/15

• 552/15 (I, 21.04.2015 r., EPGD). Dotyczy: Błędów w pracy ATM. Informacja o zdarzeniu 552/15

• 605/15 (I, 30.04.2015 r., EPWA). Dotyczy: Nieprawidłowego ustawienia sprzętu agenta obsługi naziemnej w odniesieniu do wkołowującego samolotu Airbus A320 na stanowisko postojowe. Informacja o zdarzeniu 605/15

• 1442/15 (I, 21.07.2015 r., Strefa EPD 21). Dotyczy: Niewłaściwe działania służb kontroli ruchu lotniczego w zakresie możliwych do podjęcia działań w celu ominięcia przez samolot Airbus A320 aktywnej strefy EPD 21. Informacja o zdarzeniu 1442/15

• 1575/15 (W, 02.08.2015 r., EPEL). Dotyczy: Nieutrzymania przez pasażerkę właściwej sylwetki ciała podczas lądowania ze spadochronem tandem A2. Informacja o zdarzeniu 1575/15

• 1714/15 (I, 16.08.2015 r., EPLR). Dotyczy: Pogłębiającego się skręcania linek nośnych tzw. twist w trakcie procesu otwarcia spadochronu Spectre 190. Informacja o zdarzeniu 1714/15

• 1717/15 (W, 13.08.2015 r., EPOD). Dotyczy: Przyjęcia nieprawidłowej sylwetki podczas przyziemienia ze spadochronem Navigator 260. Informacja o zdarzeniu 1717/15

• 1737/15 (I, 17.08.2015 r., MATZ EPPW). Dotyczy: Naruszenia aktywnej strefy ruchu lotniskowego lotniska wojskowego przez śmigłowiec EC 30. Informacja o zdarzeniu 1737/15

• 1099/15 (I, 22.06.2015 r., EPWA). Dotyczy: Zajechania przez cysternę drogi kołującemu samolotowi Embraer 170. Informacja o zdarzeniu 1099/15

• 2181/14 (I, 11.12.2014 r., CTR lotniska EPLL). Dotyczy: Naruszenia strefy kontrolowanej lotniska EPLL przez bezzałogowy statek powietrzny. Informacja o zdarzeniu 2181/14

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony