Wyniki konkursu "Poznajemy eksponaty Muzeum Lotnictwa Polskiego"

Podium zwycięzców pierwszej edycji konkursu "Poznajemy eksponaty Muzeum Lotnictwa Polskiego"

Zwycięzcami konkursu przygotowanego wspólnie przez Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie oraz portal lotniczy dlapilota.pl zostali:

1. miejsce Przemysław Ochal z Zabrzega - nagrody książkowe: "Garbata historia Sopwith F.1 Camel - aeroplan z innego świata", "Środkowoeuropejskie dziedzictwo lotnicze" wydawnictwa Muzeum Lotnictwa oraz kalkulator lotniczy Pooleys CRP-1
2. miejsce Adam Konarzewski z Otwocka - nagroda książkowa: "Samolot turystyczny RWD 13" wydawnictwa Muzeum Lotnictwa oraz Atlas Lotniczy Polski
3. miejsce Wojciech Lepianka z Łodzi - nagroda książkowa: "Śladami lotniczych tradycji Małopolski" wydawnictwa Muzeum Lotnictwa

Dodatkowo, każdy z laureatów otrzymał bezpłatne, dwuosobowe okazjonalne zaproszenie do Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy! Wszystkim którzy wzięli udział w naszej zabawie dziękujemy i zachęcamy niebawem do kolejnych konkursów...

Od pierwszego dnia konkursu, zebraliśmy ponad pół tysiąca odpowiedzi. W sumie, w konkursie wzięło udział 86 osób. Spośród 28 osób które udzieliły prawidłowej odpowiedzi na wszystkie konkursowe pytania, wylosowaliśmy trzech laureatów. Do losowania użyliśmy komputerowy generator liczb losowych.

Pytania i prawidłowe odpowiedzi

1. RWD-13

W którym roku i dokąd, poleciał na swój ślub, fabrycznym RWD-13, pilot doświadczalny, członek Doświadczalnych Warsztatów Lotniczych, Aleksander Onoszko?

RWD-13

 Aleksander Onoszko poleciał na swój ślub do Częstochowy, 26 stycznia 1936 roku.

Czytaj również: http://rwd-dwl.net

2. Samolot AERO Ae-145

Wymień nazwiska trzech autorów projektu, czechosłowackiego samolotu Aero Ae-145

Samolot AERO Ae-145
 Jiři Bouzek, Ondřej Němec i František Vik.

3. Szybowiec IS-3 ABC

Dlaczego, szybowce ABC dostarczane do Chin miały skrzydła o mniejszym wzniosie niż te produkowane na rynek polski?

Szybowiec IS-3 ABC

Aby umożliwić podtrzymywanie skrzydła przez Chińczyków o mniejszym wzroście.

Czytaj również: http://www.piotrp.de

4. HWL Pegaz

Jak nazywał się silnik zastosowany w motoszybowcu Pegaz?

HWL Pegaz
XL-GAD - Czterocylindrowy, dwusuwowy chłodzony powietrzem silnik o poj. 984 cm3 i mocy 31 KM.

5. PZL M-15

Jaki, angielskojęzyczny przydomek nosił samolot PZL M-15 i co oznaczał?

PZL M-15
Belphegor, z powodu brzydoty. Belphegor, przydomek upiora z Luwru oznacza mitologicznego diabła, upiora.

6. Szybowiec SZD-10 Bis "Czapla"

Która z cech SZD-10 "Czapla" spowodowała, zwiększenie zainteresowania szybowcem ze strony aeroklubów, w konsekwencji zmieniając na stałe sposób szkolenia podstawowego?

Szybowiec SZD-10 Bis Czapla

Cecha : szybowiec dwusterowy, dopracowany dla celów szkoleń i związane z tym przejście aeroklubów, wyłacznie na dwusterową metodę szkolenia.

Czytaj również: http://www.piotrp.de

7. Blériot XI

Wymień nazwisko polskiego konstruktora, który pod koniec pierwszej dekady 2010 roku zbudował pod Wrocławiem replikę samolotu Bleriot XI

Bleriot XI

Stanisław Pasternak - emerytowany lotnik, historyk. Wraz z synem Michałem, zbudowali replikę samolotu Bleriot XI - znaki SP-YHE, a obecnie budują drugi egzemplarz.

8. Samolot Szpak 4T

LWD Szpak-2 był pierwszym samolotem zbudowanym i oblatanym w Polsce po zakończeniu wojny. Jakie otrzymał znaki rejestracyjne?

PZL Szpak 4T

SP-AAA

Czytaj również: http://awiacja.republika.pl/lwd.htm

Przeczytaj koniecznie nasz wywiad z Krzysztofem Radwanem, dyrektorem Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie:
Muzeum to takie miejsce gdzie pamięć będzie wieczna...

Nie zapomnij regularnie odwiedzać internetowej strony Muzeum Lotnictwa w Krakowie

 

Źródło: dlapilota
comments powered by Disqus