Przejdź do treści
Źródło artykułu

AviationEduSunday: „Co mogą ptaki, a co pilot…” opowiada dr Michał Skakuj

31 lipca 2022 r. odbył się AviationEduSunday, czyli Safety Course i Forum Bezpiecznego Latania w jednym wydarzeniu. Spotkanie było bezpłatną internetową formułą obu cykli i niosło ze sobą wartość edukacyjną oraz formę odświeżenia wiedzy adresowaną do wszystkich pilotów i uczniów pilotów.

Celem AviationEduSunday jest promocja bezpiecznego latania, a w jego organizację zaangażowały się firmy GSA Aviation, M-Air Poland oraz portal dlapilota.pl Całość obejmowała 19 tematycznych lotniczo i bardzo merytorycznych 20-minutowych wykładów, które prowadzili m.in. piloci, ratownicy medyczni, lekarze, instruktorzy, kontrolerzy, informatorzy FIS, a także ornitolog, klimatolog, egzaminatorzy i przedstawiciele ULC.

W kolejnym odcinku cyklu, zapraszamy do obejrzeniu wykładu "Co mogą ptaki, a co piloci" dr Michała Skakuja. Prelegent jest ornitologiem, miłośnikiem lotnictwa, a także członkiem zarządu World Birdstrike Association oraz twórcą i ekspertem Programu Ograniczania Zagrożeń Środowiskowych w lotnictwie Sił Zbrojnych RP.

Podczas swojego wystąpienia prowadzący przybliżył kwestię zagrożeń stwarzanych przez ptaki, podnoszenia świadomości tego typu zdarzeń wśród pilotów, a także rzeczywistych relacji lotnictwo – środowisko. Omówił również konsekwencje kolizji statków powietrznych z ptactwem charakteryzując jednocześnie czynniki sprzyjające tego typu zdarzeniom.

W dalszej części wykładu akcentował, że wzrost populacji dużych ptaków jest efektem zmian klimatycznych i podkreślał, że problem z ptakami to nie tylko kwestia kolizji, ale także realnych zagrożeń związanych z zostawianiem samolotu na dłuższy czas poza hangarem, co wielokrotnie skłaniało ptaki do budowania swoich gniazd w różnych zakamarkach. Na koniec scharakteryzował Krajowy Plan Bezpieczeństwa służący do monitorowania poziomu ryzyka i wojskowy program ograniczania zagrożeń środowiskowych.

Materiał jest bardzo treściwy i warto się z nim zapoznać. Całość trwa tylko 22 min i 29 sek.  

Prezentowane materiały są udostępniane bezpłatnie, a zarówno organizatorzy nagrań jak i sami prowadzący szkolenia namawiają do ich rozpowszechniania.

Serdecznie zapraszamy!

Obejrzyj również:
AviationEduSunday: Moje Radio, Twój Ruch. Opowiada Zbyszek Dymek z FIS
AviationEduSunday: “Common mistakes on frequency” - opowiada Jola Wołosz
AviationEduSunday: “Procedura postępowania podczas wypadków lotniczych” - opowiada Jakub Poświata
AviationEduSunday: “Analiza komunikatów synoptycznych podczas briefingu meteorologicznego” - opowiada Małgorzata Rutkowska
AviationEduSunday: Dwie pasje, jeden cel - czyli jak przygotować psa do lotu ratowniczego
AviationEduSunday: „Śmigło ogonowe. Konstrukcja, funkcja, ryzyka” – opowiada Maciej Dominiak
AviationEduSunday: „Świat bez wypadków nie jest realny. A co jest realne?” – opowiada Dorota Kowalska
AviationEduSunday: „Raportowanie to nie jest delegowanie problemu” – opowiada Piotr Kaczmarczyk
AviationEduSunday: „Nie masz czasu na przegląd? Nie leć!” – wykład Sławomira Glińskiego
AviationEduSunday: „Co może pilot, co może kontroler?” – Jola Wołosz
AviationEduSunday: „Stało się. Jak się rozbić i przeżyć lecąc śmigłowcem” – Arkadiusz Choiński
AviationEduSunday: „Zagrożenia związane ze zjawiskami w lotach śmigłowcem” – Małgorzata Rutkowska i Sylwester Serwach
AviationEduSunday: „Pokazy, zloty i pikniki lotnicze, jak zadbać o bezpieczeństwo załóg i uczestników” – Arkadiusz Choiński
AviationEduSunday: „Kiedy zawodzą zmysły, czyli złudzenia, na które trzeba uważać” - Ewa Stawiarska i Jakub Poświata
AviationEduSunday: Niezamierzone wejście w warunki IMC – Arkadiusz Choiński
AviationEduSunday: Zagrożenia w lotach zimowych – Małgorzata Rutkowska i Sylwester Serwach
Odcinek finałowy AviationEduSunday: TEN, HE i 100 KSA - Małgorzata Rutkowska

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony