Przejdź do treści
Źródło artykułu

III lutowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 92/16 (I, 19.01.2016 r., EPWA). Dotyczy: Podłączenia wtyku naziemnego zasilania samolotu Airbus 320 bez dostatecznie dokładnego sprawdzenia czystości jego styków. Informacja o zdarzeniu 92/16

• 116/14 (I, 22.01.2014 r., EPWA). Dotyczy: Podłączenia wtyku naziemnego zasilania samolotu Embraer 190 bez dostatecznie dokładnego sprawdzenia czystości jego styków. Informacja o zdarzeniu 116/14

• 135/13 (I, 02.08.2013 r., EPWW). Dotyczy: Błędów w pracy ATM. Zbliżenia się dwóch Samolotów: Airbus A320 i Boeing 737-800 w rejonie punktu nawigacyjnego DOSIX. Informacja o zdarzeniu 135/13

• 143/13 (I, 24.01.2013 r., Piaggio Service Center Genoa (Genua, Włochy) na lotnisku Genoa Cristoforo Colombo (LIMJ)). Dotyczy: Wycieków oleju z lewego silnika po locie samolotem Piaggio P180 Avanti II. Informacja o zdarzeniu 143/13

• 148/14 (I, 01.02.2014 r., EPWA). Dotyczy: Podłączenia wtyku naziemnego zasilania samolotu Embraer 170 bez dostatecznie dokładnego sprawdzenia czystości jego styków. Informacja o zdarzeniu 148/14

• 159/14 (I, 02.02.2014 r., EPWA). Dotyczy: Podłączenia wtyku naziemnego zasilania samolotu Boeing 737-400 bez dostatecznie dokładnego sprawdzenia czystości jego styków. Informacja o zdarzeniu 159/14

• 167/14 (I, 02.01.2014 r., EPWA). Dotyczy: Podłączenia wtyku naziemnego zasilania samolotu Embraer 195 bez dostatecznie dokładnego sprawdzenia czystości jego styków. Informacja o zdarzeniu 167/14

• 168/14 (I, 30.01.2014 r., EPWA). Dotyczy: Podłączenia wtyku naziemnego zasilania samolotu Embraer 170 bez dostatecznie dokładnego sprawdzenia czystości jego styków. Informacja o zdarzeniu 168/14

• 392/14 (I, 06.04.2014 r., EPLB). Dotyczy: Różnych częstotliwości radiowych, na których piloci prowadzili korespondencję oraz nasłuch. Informacja o zdarzeniu 392/14

• 1427/15 (I, 01.07.2015 r., Wąsosz Dolny, woj. śląskie, pow. kłobucki). Dotyczy: Wykręcenia się i wypadnięcia w trakcie lotu wkrętów mocujących kołpak śmigła w samolocie ultralekkim CH601 Zodiak. Informacja o zdarzeniu 1427/15

• 1470/14 (I, 22.08.2014 r., MATZ EPPW). Dotyczy: Błędu  pilotów samolotów ultralekkich w nawigacji i naruszenia strefy MATZ lotniska EPPW. Informacja o zdarzeniu 1470/14

• 1664/14 (I, 06.09.2014 r., MATZ EPMB). Dotyczy: Błędu nawigacyjnego pilota paralotni i naruszenia przestrzeni powietrznej strefy MATZ EPMB. Informacja o zdarzeniu 1664/14

• 1750/15 (W, 19.08.2015 r., Laszki k. Jarosławia EPJL). Dotyczy: Niewłaściwej decyzji pilota w sytuacji przerwania ciągu na małej wysokości. Przeciągnięcia szybowca SZD-50-3 Puchacz w zakręcie i zderzenie z ziemią w pierwszej fazie korkociągu. Raport końcowy 1750/15

• 1850/15 (I, 26.08.2015 r., EPRP). Dotyczy: Przypadkowego odblokowania zamków osłony kabiny szybowca SZD-50-3 Puchacz, co doprowadziło do otwarcia osłony kabiny i zniszczenia jej oszklenia. Informacja o zdarzeniu 1850/15

• 1985/14 (I, 03.02.2014 r., EPWA). Dotyczy: Błędu załogi samolotu Boeing 737-500 podczas kołowania w postaci niedostosowania się do oznakowania poziomego drogi do kołowania. Informacja o zdarzeniu 1985/14

• 2142/15 (I, 15.10.2015 r., EPCD). Dotyczy: Niewłaściwego dopasowania uprzęży spadochronu Equinox 279. Informacja o zdarzeniu 2142/15

• 2144/15 (W, 03.10.2015 r., Olsztyn). Dotyczy: Błędu popełnionego podczas układania spadochronu A2 389 oraz przyjęcia przez pasażera niewłaściwej sylwetki do lądowania. Informacja o zdarzeniu 2144/15

• 2150/15 (I, 03.10.2015 r., EPGL). Dotyczy: Niedostatecznego wyrobienia umiejętności lokalizowania uchwytu w danym typie pokrowca spadochronu Voyager 260. Informacja o zdarzeniu 2150/15

• 2153/15 (I, 03.10.2015 r., EPGL). Dotyczy: Błędu popełnionego podczas układania spadochronu Sabre 120 do skoku. Informacja o zdarzeniu 2153/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony