Przejdź do treści
Źródło artykułu

Elektrycznie napędzana Cessna 172 z przeznaczeniem dla szkół lotniczych

Firma Bye Energy poinformowała, iż rozwijany w ostatnim czasie projekt elektrycznie napędzanej Cessny 172, będzie miał szersze zastosowania, niż tylko, jako wersja pokazowa (co zakładano do tej pory). Zgodnie z oświadczeniem, spółka ma nadzieję zrewolucjonizować rynek szkoleń. „Naszym celem jest główny nurt lotnictwa. Ten samolot jest idealny do przeprowadzania na nim podstawowego szkolenia lotniczego”, powiedział George Bye, prezes spółki Bye Energy. Maszyna będzie dwumiejscową wersją modelu 172 i będzie mogła operować przez dwie godziny, wykorzystując przy tym jedynie energię pozyskiwaną z akumulatorów i zamontowanych na skrzydłach baterii słonecznych.

Bye stwierdził także, iż model 172, jako jeden najpopularniejszych samolotów treningowych na świecie, jest idealną platformą dla nowej konstrukcji. Według wstępnych założeń, dzięki wykorzystywaniu energii elektrycznej, znacząco spadną koszty operacyjne, które skalkulowano na poziomie ok. 5 - 10 dolarów za godzinę lotu. Konstrukcja będzie wyposażona w 180-KM silnik z przedłużonym czasem pomiędzy przeglądami (TBO).

Docelowo, wersja 172, która powinna odbyć pierwszy lot na wiosnę 2011 r., ma zostać w niewielkim stopniu przebudowana. Samolot będzie wyposażony w sześciołopatowe śmigło (zamiast dwułopatowego), a masa uzyskana z powodu wymontowania silnika tłokowego i braku paliwa, będzie zastąpiona przez wagę przewożonych na pokładzie baterii litowo-jonowych. Ogólna masa i wyważenie elektrycznego modelu, w stosunku do wersji klasycznej, pozostanie niezmieniona.

Tłumaczenie z AvWeb


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony