Przejdź do treści
Źródło artykułu

Najnowszy numer "Lotnictwa z szachownicą" już w sprzedaży

Ukazał się najnowszy, 35. numer "Lotnictwa z szachownicą", a w nim następujące tematy:

11. Pułk Lotnictwa Myśliwskiego - historia jednostki z lat 1950-1967, część 1.

W początkowym okresie istnienia pułk był jednostką samodzielną bezpośrednio podporządkowaną Dowództwu Lotnictwa. Mimo iż z założenia był pułkiem myśliwskim do jego zadań należało również przeszkalanie absolwentów OSL na samoloty myśliwskie. O intensywności szkolenia świadczyć może nalot pułku w pierwszym roku istnienia, który wyniósł 8956 lotów w czasie 2666 godz. 16 min. Przy tak dużym nalocie zaistniały tylko dwie awarie, co świadczy o dobrym poziomie szkolenia.
Pod koniec tego roku nastąpiły też wielkie zmiany w lotnictwie polskim(...)

Nowe barwy z Darłowa - wizyta na lotnisku 29. eskadry lotniczej.
Stanisław Litak - artysta z Dęblina i jego wspaniałe karykatury.
Balony specjalnego przeznaczenia - balonowe fantazje ubiegłego wieku.
Kroplowe szesnastki - Spitfire XVI w polskim skrzydle PSP, część 1.

W okresie kiedy kroplowe Spitfire'y zaczęły wchodzić do służby, polskie dywizjony myśliwskie właśnie kończyły użytkowanie wersji Mk IX i siłą rzeczy nie trafiły do nich żadne maszyny tej odmiany ze zmienionym kadłubem. Inaczej rzecz się miała z wersją Mk XVI, która właśnie wtedy weszła na wyposażenie polskiego 131 Polowego Portu Lotniczego (czyli I Skrzydła Myśliwskiego), stacjonującego na kontynencie europejskim. Kiedy Dywizjon 302, jako pierwszy w tym skrzydle, przesiadł się z dziewiątek na szesnastki w styczniu 1945 r., dostał jeszcze komplet samolotów z klasycznym kadłubem,(...)

10. eskadra w Hiszpanii - fotoreportaż z ćwiczeń "Squadron Exchange".
300. Dywizjon Bombowy - pierwsze sukcesy Bomber Command, część 2.
Tadeusz Góra - sylwetka zmarłego na początku roku pilota.
Samoloty Ansaldo A-300 w lotnictwie polskim - historia konstrukcji i użytkowania w Polsce.

Wzorcowy samolot z niejakimi perturbacjami spowodowanymi uszkodzeniem podwozia sprowadzono do Polski lotem z Włoch przez Francję i Niemcy w dniach 23.08-12.09.1920. Jego załogę stanowili: odwołany z frontu dowódca 21. Eskadry Niszczycielskiej por. pil. Ludomił Rayski i inż. Witold Rumbowicz, dyrektor techniczny lubelskiej fabryki.
Z uwagi na niekorzystną sytuację na froncie wystapiła konieczność ewakuacji lubelskiej fabryki i samolot musiał lądować w Poznaniu.(...)

Cyklon nadciąga - godła i barwa na samolotach, część 29.
Nieznane wynalazki lotnicze - działalności inż. Bohatyrewa ciąg dalszy.
39 lat w powietrzu - z albumu lotnika.
Z kabiny obserwatora - listy, modelarstwo, ocalić od zapomnienia...

Czasopismo można nabyć w Wydawnictwie Sanko.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony