Przejdź do treści
System obserwacyjny Fenix (fot. Urząd Morski Słupsk)
Źródło artykułu

Bezzałogowiec będzie monitorował strefę brzegową morza

Dyrektor Urzędu Morskiego w Słupsku podpisał w dniu 19 sierpnia 2015 r. umowę na dostawę zestawu bezzałogowego do pomiarów lidarowych dla potrzeb Urzędu. Dostawcą i producentem systemu obserwacyjnego Fenix jest firma FlyTech UAV Sp. z o.o. z Krakowa, która jest młodą i prężnie rozwijającą się firmą specjalizującą się w produkcji i wykorzystaniu nowoczesnych i innowacyjnych latających systemów bezzałogowych.

W ramach dostawy wykonawca przeszkoli 8 osób z Urzędu w zakresie przygotowania pilotów dronów do zdobycia świadectwa kwalifikacji operatora bezzałogowego statku powietrznego uznawanego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Koszt zamówienia wynosi 274.782,00 zł. Termin realizacji umowy określono do dnia 16 grudnia 2015r.

Dron wykorzystywany będzie w Urzędzie do monitoringu strefy brzegowej oraz tworzenia ortofotomap dla potrzeb realizacji statutowej działalności Urzędu.


System obserwacyjny Fenix

System FENIX to nowoczesne i wielofunkcyjne narzędzie fotogrametryczne oparte na zminiaturyzowanych podzespołach oraz sprawdzonych rozwiązaniach. Dopracowany w najdrobniejszych szczegółach oraz sprawdzony w skrajnych warunkach system FENIX pozwala na przeprowadzanie operacji powietrznych nawet w trudnych warunkach pogodowych. Sprawne i skuteczne działanie zapewnione jest dzięki zastosowaniu bardzo precyzyjnych układów pomiarowych i optycznych.

Platforma bezzałogowa

Samolot bezzałogowy FT03 to nowoczesna konstrukcja w układzie klasycznym. Wykonana jest z najlepszej jakości materiałów kompozytowych i tworzyw sztucznych, zapewniających dużą trwałość, odporność na uszkodzenia oraz wytrzymałość, przy zachowaniu niskiej masy konstrukcji i znakomitych osiągów. Przyjazne dla środowiska zasilanie elektryczne silnika pchającego, pozwala na osiągnięcie dużej długotrwałości lotu oraz niskich kosztów eksploatacji.

Wyposażenie

Samolot wyposażony jest w najlepszej jakości podzespoły optyczne umieszczone na stabilizowanej głowicy obserwacyjnej. Na pokładzie samolotu, w zależności od konfiguracji znaleźć może się aparat cyfrowy (pracujący w świetle widzialnym bądź podczerwieni), kamera (termowizyjna bądź światła widzialnego) bądź innego typu sensory. Wyposażenie naziemne obejmuje mobilną stację kontroli lotu opartą na laptopie bądź tablecie, oraz dedykowany system łączności. System uzupełniają oferowane dodatki takie jak urządzenie do precyzyjnego pomiaru punktów referencyjnych czy specjalistyczne oprogramowanie służące do tworzenia gotowych ortofotomap i numerycznych modeli pokrycia terenu.

Specyfikacja

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony