Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

V lutowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 254/16 (I, 17.02.2016 r., w trasie). Dotyczy: Zaświecenia się sygnalizacji niskiego ciśnienia pompy paliwa w samolocie Boeing 737-800 spowodowanego przepaleniem się bezpiecznika wewnątrz pompy. Informacja o zdarzeniu 254/16

• 692/15 (W, 09.05.2015 r., EPSK). Dotyczy: Złamania przedniego podwozia, uderzenia śmigłem w ziemię i zatrzymania samolotu Cessna TU-206G Mk I Turbo Stationair 6 po krótkim dobiegu „na nosie”. Raport końcowy 692/15, Album ilustracji 692/15

• 1700/15 (W, 15.08.2015 r., EPDE). Dotyczy: Błędu pilota, polegającego na doprowadzeniu do przeciągnięcia samolotu PZL M-18B Dromader w prawym zakręcie podczas wykonywania manewru nawrotu na małej wysokości. Raport końcowy 1700/15, Album ilustracji 1700/15

• 1731/14 (I, 24.09.2014 r., Strefa czasowa wydzielona TSA 04 A, B, G). Dotyczy: Naruszenia przez dwa samoloty Cessna 172 aktywnych stref TSA 4 A, B, G, w których planowane były loty lotnictwa wojskowego. Informacja o zdarzeniu 1731/14

• 1764/14 (I, 28.09.2014 r., EPWK). Dotyczy: Pęknięcia śruby zabezpieczającej mocowanie osi koła do wahacza podwozia głównego szybowca SZD-9bis Bocian 1E. Informacja o zdarzeniu 1764/14

• 1848/14 (I, 08.10.2014 r., Strefa czasowa wydzielona TSA 04B, Strefa niebezpieczna EP D36). Dotyczy: Niewłaściwego przygotowania załogi samolotu PZL M18B Dromader w zakresie informacji o aktywności elastycznych elementów przestrzeni powietrznej występujących na trasie planowanego lotu. Informacja o zdarzeniu 1848/14

• 1944/13 (I, 19.12.2013 r., EPKP). Dotyczy: Wykrycia braku barwnych znaczników (seal) na łączeniu między sprzęgłem a przednią częścią wału śmigła ogonowego podczas obsługi technicznej śmigłowca EC 130 B. Informacja o zdarzeniu 1944/13

• 2064/14 (I, 17.11.2014 r., w trasie). Dotyczy: Błędu operacyjnego załogi samolotu Boeing 787-800 polegającego na nieodpowiednim sprawdzeniu trasy lotu wprowadzonej do FMC w porównaniu z trasą lotu zawartą w operacyjnym planie lotu. Informacja o zdarzeniu 2064/14

• 2183/14 (I, 11.12.2014 r., MATZ EPLK). Dotyczy: Naruszenia przestrzeni powietrznej strefy MATZ przez pilota samolotu Tecnam P2002JF. Informacja o zdarzeniu 2183/14

• 2342/15 (W, 31.10.2015 r., EPOM). Dotyczy: Błędów w technice lądowania, polegających na lądowaniu z wiatrem oraz przyjęciu sylwetki ciała nieodpowiedniej do prędkości postępowej spadochronu Scool 200. Informacja o zdarzeniu 2342/15

• 2343/15 (W, 31.10.2015 r., EPLR). Dotyczy: Zbyt niskiego wyrównania lotu spadochronu Crossfire 119 w fazie lądowania. Informacja o zdarzeniu 2343/15

• 2638/15 (I, 22.12.2015 r., EPWA). Dotyczy:
Nieprawidłowo wykonanej obsługi technicznej samolotu Embraer 170-200 wynikającej z nieodpowiedniego nadzoru mechanika instruktora nad szkoloną osobą. Informacja o zdarzeniu 2638/15

• 2639/15 (I, 22.12.2015 r., EYVI). Dotyczy: Błędu ludzkiego polegającego na niezachowaniu procedury przed uruchomieniem silników samolotu Bombardier DHC-8-Q400. Informacja o zdarzeniu 2639/15

• 2653/15 (I, 21.12.2015 r., EPKT). Dotyczy: Niewłaściwego procesu szkolenia praktycznego operatora holownika. Niezastosowania obowiązującej procedury przez operatora holownika. Niezastosowania obowiązującej procedury przez koordynatora rejsu. Informacja o zdarzeniu 2653/15

• 2689/15 (I, 08.03.2015 r., Rydułtowy, woj. śląskie, pow. wodzisławski). Dotyczy: Zastosowania przez organizację obsługową nieprawidłowej technologii uszczelnienia silnika śmigłowca Robinson R44 podczas jego remontu. Informacja o zdarzeniu 2689/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony