Przejdź do treści
Źródło artykułu

IV marcowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 196/16 (I, 06.02.2016 r., EPKT). Dotyczy: Zbyt wczesnego wydania przez Koordynatora zgody Kapitanowi samolotu Bombardier DHC-8-400 na uruchomienie silnika nr 2. Informacja o zdarzeniu 196/16

• 240/16 (I, 13.02.2016 r., TMA EPWA). Dotyczy: Braku możliwości schowania podwozia podczas wznoszenia po starcie samolotu Embraer ERJ-175. Informacja o zdarzeniu 240/16

• 269/16 (I, 20.02.2016 r., EPML). Dotyczy: Rozszczelnienia instalacji hydraulicznej wypuszczania podwozia w samolocie Piper PA-34-200T Seneca II, spowodowane uszkodzeniem uszczelki (O-ring) siłownika przedniego podwozia. Informacja o zdarzeniu 269/16

• 1780/15 (I, 21.08.2015 r., EPWA). Dotyczy: Błędu ludzkiego kierującego samochodem polegającego na zajechaniu drogi kołującemu samolotowi. Informacja o zdarzeniu 1780/15

• 1792/15 (I, 23.08.2015 r., CTR EPWA). Dotyczy: Braku możliwości schowania klap po starcie samolotu Embraer ERJ-170. Informacja o zdarzeniu 1792/15

• 1799/15 (I, 19.08.2015 r., EPWA). Dotyczy: Uszkodzenia mechanicznego wskaźnika prędkości/liczby Macha w samolocie Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 1799/15

• 1835/15 (I, 22.08.2015 r., EPBC). Dotyczy: Awarii hamulca prawego podwozia głównego w samolocie Piper PA-28-181 Archer III. Informacja o zdarzeniu 1835/15

• 1836/15 (I, 26.08.2015 r., EPPT). Dotyczy: Zbyt niskiego ciśnienia w ogumieniu przedniego podwozia samolotu Tecnam P2008JC, co w trakcie manewru ciasnego zawracania doprowadziło do uszkodzenia dętki. Informacja o zdarzeniu 1836/15

• 1858/15 (I, 19.08.2015 r., EPPR). Dotyczy: Braku zezwolenia operatora bezzałogowego statku powietrznego do wykonywania lotów w aktywnej przestrzeni powietrznej lotniska EPPR. Informacja o zdarzeniu 1858/15

• 1963/14 (I, 30.10.2014 r., krąg nadlotniskowy lotniska Warszawa-Modlin - EPMO). Dotyczy: Nierównomiernej praca silnika podczas lotu szkolnego samolotu Piper Arrow PA-28R. Informacja o zdarzeniu 1963/14

• 2000/15 (I, 15.09.2015 r., TMA Warszawa). Dotyczy: Braku możliwości realizacji przez samolot Partenavia P-68 parametrów standardowego odlotu spowodowanego m.in. silnym zachodnim wiatrem. Informacja o zdarzeniu 2000/15

• 2475/15 (I, 20.11.2015 r., Zakontraktowana organizacja AMO, lotnisko Bromma). Dotyczy: Przekroczenia momentu dokręcenia nakrętek sworzni w samolocie Beechcraft C90GT King Air wskutek przeterminowania ważności kalibracji klucza dynamometrycznego z powodu przeoczenia w zakontraktowanej organizacji obsługowej AMO. Informacja o zdarzeniu 2475/15

• 2486/15 (I, 25.11.2015 r., Mrzezino - woj.pomorskie). Dotyczy: Niewłaściwego działanie systemu spadochronowego rakiety badawczej. Informacja o zdarzeniu 2486/15

• 2632/15 (I, 15.12.2015 r., Lotnisko Farnborough - EGLF, W.Brytania). Dotyczy: Poluzowania złącza elektrycznego z tyłu skrzynki sygnalizatora trymera steru wysokości na pulpicie centralnym samolotu Bombardier Learjet 60. Informacja o zdarzeniu 2632/15

• 2682/15 (I, 31.12.2015 r., Baza techniczna EPWA). Dotyczy: Pęknięcia górnej końcówki trójnika MS 21909D4 łączącego przewody instalacji hydraulicznej z korpusem filtra sterowania kierunkowego przednim kołem podwozia samolotu Piaggio P.180 Avanti II. Informacja o zdarzeniu 2682/15

• 2691/15 (I, 12.05.2015 r., CTR EPWA). Dotyczy: Błędów w pracy ATM. Informacja o zdarzeniu 2691/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony