III marcowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 113/16 (I, 21.01.2016 r., EPMO). Dotyczy: Niezastosowania się pilota śmigłowca Schweizer 269D do instrukcji wydanych przez kontrolera ruchu lotniczego. Informacja o zdarzeniu 113/16
• 179/16 (I, 28.01.2016 r., Na trasie LEVX-EPWR). Dotyczy: Pęknięcia zewnętrznej warstwy przedniej prawej szyby kokpitu w samolocie SAAB SF-340A. Informacja o zdarzeniu 179/16
• 183/16 (I, 04.02.2016 r., Port lotniczy Hurghada - HEGN). Dotyczy: Nieprawidłowego działania układu sygnalizacji WING BODY OVERHEAT w samolocie Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 183/16
• 190/16 (I, 07.02.2016 r., EPWA). Dotyczy: Pojawienia się sygnalizacji PITCH TRIM SWITCH1 FAIL podczas wstępnej fazy rozbiegu samolotu Embraer ERJ-175. Informacja o zdarzeniu 190/16
• 724/14 (PI, 28.05.2014 r., EPKR). Dotyczy: Dokręcenia śrub mocujących obejmę opony do piasty zbyt dużym momentem dokręcającym, co spowodowało zniszczenie gwintów w otworach piasty w samolocie Cessna A185F Skywagon. Informacja o zdarzeniu 724/14
• 729/13 (I, 03.06.2013 r., W trasie). Dotyczy: Usterka nadajnika ratunkowego ELT podczas lotu samolotu Cessna 172. Informacja o zdarzeniu 729/13
• 947/15 (I, 08.06.2015 r., EPBC). Dotyczy: Stwierdzenia podczas przeglądu okresowego śmigłowca EC-135P2+ w układzie transmisji napędu pękniętego kołka sprężystego (Spring Pin P/N L651M1008217)w zamocowaniu końcówki długiego wału napędowego fenestronu. Informacja o zdarzeniu 947/15
• 1009/15 (I, 12.06.2015 r., Port lotniczy LGBL - Almira, Grecja). Dotyczy: Uszkodzenia czujnika wypuszczenia goleni lewego podwozia w samolocie Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 1009/15
• 1011/15 (I, 13.06.2015 r., Rejon Informacji Powietrznej Warszawa - EPWW). Dotyczy: Błędów w pracy ATM. Informacja o zdarzeniu 1011/15
• 1017/15 (I, 13.06.2015 r., Rejon Informacji Powietrznej Warszawa - EPWW). Dotyczy: Błędów w pracy ATM. Informacja o zdarzeniu 1017/15
• 1185/15 (I, 30.06.2015 r., Port lotniczy EYVI - Wilno, Litwa). Dotyczy: Braku wskazań lewego prędkościomierza w trakcie rozbiegu samolotu Bombardier DHC-8-402Q. Informacja o zdarzeniu 1185/15
• 1230/14 (PI, 30.07.2014 r., EPBC). Dotyczy: Przedostania się ciała obcego pomiędzy tarczę a klocek hamulcowy samolotu RV-10, co spowodowało powstanie iskry podczas hamowania i zapalenie zgromadzonych pod owiewką koła par paliwa. Raport końcowy 1230/14
• 1269/15 (I, 06.07.2015 r., EPWA). Dotyczy: Usterki głównej pompy w instalacji hydraulicznej nr 1 w samolocie De Havilland Canada Dash 8 (400). Informacja o zdarzeniu 1269/15
• 1388/14 (I, 15.08.2014 r., EPGD). Dotyczy: Nieuwagi pilota podczas wsiadania do samolotu Cessna 182. Informacja o zdarzeniu 1388/14
• 1538/15 (I, 28.07.2015 r., EPLR). Dotyczy: Przekroczenia dopuszczalnych obciążeń konstrukcji wskutek twardego lądowania szybowca SZD-50-3 Puchacz. Informacja o zdarzeniu 1538/15
• 1540/15 (I, 28.07.2015 r., FIR Shannon). Dotyczy: Zniszczenia wału napędowego pokrywy wylotu powietrza (RAM AIR) z samolotu Boeing 787-800. Informacja o zdarzeniu 1540/15
• 1690/15 (I, 11.08.2015 r., EPKK). Dotyczy: Obecności ptaka na torze lotu samolotu Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 1690/15
• 1741/15 (I, 03.08.2015 r., Strefa czasowa wydzielona TSA 01B). Dotyczy: Niewłaściwego przygotowania załogi samolotu Cessna 182 w zakresie aktywności elementów przestrzeni powietrznej występujących na trasie planowanego przelotu. Informacja o zdarzeniu 1741/15
• 2140/15 (W, 04.10.2015 r., EPSJ). Dotyczy: Otwarcia lewych drzwi kabiny w trakcie rozbiegu a następnie ich wyłamania i częściowego odpadnięcia od samolotu Liberty XL-2 po starcie. Złamania goleni przedniego podwozia podczas dobiegu. Raport końcowy 2140/15, Album ilustracji 2140/15
Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj
Komentarze