Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lufthansa rozbudowała siatkę połączeń z lotniska w Krakowie

Niemiecki narodowy przewoźnik Lufthansa rozbudował siatkę połączeń z lotniska w Krakowie. W tym tygodniu jego samoloty zaczęły latać do Duesseldorfu, zwiększono też częstotliwość połączeń z Frankfurtem.

Bart Buyse, dyrektor generalny Lufthansy w Polsce poinformował w środę dziennikarzy, że do Duesseldorfu loty będą wykonywane sześć razy w tygodniu, od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę. Na tej trasie będą wykorzystywane samoloty Bombardier CRJ-700 i CRJ-900.

„Duesseldorf to bardzo ważny port dla Lufthansy, trzeci pod względem wielkości hub (duży port przesiadkowy – PAP) w Niemczech” - zaznaczył dyrektor.

Dodał, że w letnim rozkładzie lotów Lufthansa zwiększyła też z dwóch do trzech dziennie liczbę połączeń między Krakowem a Frankfurtem.

Samoloty Lufthansy będą wykonywać osiem lotów dziennie z krakowskiego lotniska do: Monachium (cztery razy dziennie), Frankfurtu (trzy razy dziennie) oraz Duesseldorfu (raz dziennie z wyjątkiem sobót).

Ofer Kisch, dyrektor regionalny Lufthansy w regionie Europy Środkowej ocenił, że Polska jest dla niemieckiego przewoźnika największym i najważniejszym rynkiem w tej części kontynentu, a Kraków w tej strategii zajmuje szczególną pozycję.

„Kraków jest bardzo ważny dla nas i będziemy kontynuowali inwestowanie w tym mieście” - zapowiedział.

Według danych przewoźnika w ubiegłym roku przewiózł on blisko 300 tys. pasażerów do i z Krakowa, co dało mu drugą pozycję, po PLL LOT, wśród przewoźników tradycyjnych. W br. planowane jest poprawienie tego wyniku.

Dyrektor pytany przez PAP, czy Lufthansa planuje wprowadzić do swojej oferty loty między Berlinem a Krakowem, po otwarciu w czerwcu br. nowego lotniska Berlin Brandenburg odparł, że w pierwszym etapie jego działalności nie przewidziano połączeń do polskich portów regionalnych. Niemcy intensywnie promują Brandenburg w zachodniej części Polski, jako dogodny port dla mieszkańców tych regionów.

Port lotniczy BBI (Berlin Brandenburg International), położony jest kilkadziesiąt kilometrów od granicy z Polską. Obiekt, którego otwarcie zapowiedziano na 3 czerwca br. będzie mógł obsłużyć docelowo 45 mln pasażerów i 360 tys. operacji lotniczych rocznie. Hub zastąpi dwa berlińskie lotniska: Schonefeld i Tegel. (PAP)

rgr/ amac/ mag/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony