General Electric przejął za 4,3 mld dolarów dział lotniczy Avio
Jak dodano, przejęcie nie obejmuje działu technologii kosmicznych włoskiej firmy Avio. Przejęty dział lotniczy Avio został przemianowany na Avio Aero i włączony do GE Aviation. Siedzibą spółki pozostanie Turyn.
Avio posiada w Polsce zakład, w Bielsku - Białej.
"Wraz z przejęciem, GE zyska możliwość silniejszego zaangażowania w obszar produkcji obejmujący układy przekładni mechanicznych, turbiny niskoprężne, technologie spalania i systemy automatyczne" - dodano w piśmie.
Cytowany w komunikacie szef GE Aviation David Joyce dodał, że wiedza techniczna Avio Aero pozwoli umocnić pozycję firmy na świecie. "GE pomoże Avio Aero zbudować pozycję dostawcy dla innych firm sektora przemysłowego i lotniczego. Cieszymy się też, że otwiera się przed nami szansa zwiększenia naszej obecności we Włoszech" - podkreślił.
Avio Areo jako część spółki GE będzie mogła produkować także sprzęt dla przemysłu energetycznego, naftowego i morskiego.
Avio Aero posiada zakłady produkcyjne we Włoszech, w Polsce, Brazylii i w Chinach i zatrudnia ok. 4,7 tys. pracowników. Jak zapowiada GE, firma planuje zmodernizować zakłady Avio, aby poszerzyć ich zakres produktów i usług.
Dyrektor regionalny GE na Europę Środkowo-Wschodnią Peter Stracar ocenił, że przejęcie firmy Avio zwiększy udział tego regionu w globalnym łańcuchu dostaw i rozwoju technologicznym GE Aviation.
"Zakłady Avio w Bielsku-Białej produkują łopatki turbin i moduły do najnowszych silników Boeinga. Nowe zakłady będą piątym obiektem GE w Europie Środkowo-Wschodniej produkującym silniki i części do samolotów, dołączając do Engineering Design Center w Polsce, zakładów w Czechach, na Węgrzech i w Rumunii (...) Europa Środkowo-Wschodnia robi doskonały użytek ze swoich bogatych tradycji w lotnictwie i za pośrednictwem GE staje się coraz ważniejszym elementem globalnego sukcesu" - powiedział Stracar.
Jak zaznaczył, ok. połowy dużych samolotów pasażerskich wyposażona jest w silniki GE.
Avio Aero powstało na początku XX wieku w Turynie. Firma tworzy silniki lotnicze, od dużych turbowentylatorowych wykorzystywanych w lotnictwie komercyjnym po mniejsze turbowałowe instalowane w śmigłowcach cywilnych i wojskowych.
GE Aviation jest działem koncernu General Electric. Dostarcza silniki odrzutowe, turbowałowe i turbośmigłowe, a także części i zintegrowane systemy m.in dla lotnictwa komercyjnego i wojskowego. (PAP)
mick/ drag/
Komentarze