Enter Air zadebiutuje na GPW prawdopodobnie 16 lipca
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt emisyjny spółki w poniedziałek.
Pieniądze z emisji przewoźnik chce przeznaczyć na odnowienie floty. Enter Air planuje zakup sześciu nowych samolotów, w tym dwóch Boeingów 737-800 oraz czterech Boeingów 737-8 MAX, które zastąpią część dotychczas użytkowanych maszyn. Pieniądze pozyskane z giełdy mają być przeznaczone na sfinansowanie przedpłat na zakup nowych maszyn.
Oferta publiczna ma objąć do 7 mln akcji nowej emisji, które będą stanowić 39,9 proc. w podwyższonym kapitale. Oferta jest skierowana do inwestorów indywidualnych, uprawnionych podmiotów - czyli pracowników i współpracowników Enter Air - oraz inwestorów instytucjonalnych. Spółka zakłada, że inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowanych do 1 mln akcji, podmiotom uprawnionym do 100 tys. akcji, a pozostała część oferty, czyli ponad 83 proc. wszystkich oferowanych akcji, zostanie zaoferowana inwestorom instytucjonalnym.
Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje od 22 do 30 czerwca, po cenie maksymalnej wynoszącej 19 zł. Ostateczna cena oferowanych akcji zostanie ustalona i ogłoszona do 1 lipca.
Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w kraju. Grupa realizuje połączenia dla polskich i zagranicznych biur podróży, latając do ponad 30 krajów, m.in. Islandii, Portugalii, Kenii i Tajlandii. Flota Enter Air składa się z 17 samolotów Boeing 737. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Manchesterze, Londynie i Tel Awiwie.
W 2014 r. Enter Air miał 731,5 mln zł przychodów, 42,2 mln zł EBITDA oraz 17,4 mln zł zysku netto. Prognoza wyników na 2015 r. zakłada osiągnięcie przez spółkę 761,1 mln zł przychodów, 69,5 mln zł EBITDA i 33 mln zł zysku netto. (PAP)
her/ son/
Komentarze