Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lotnisko w Jasionce z ponad dziesięciokrotnym zwiększeniu tonażu w segmencie cargo

Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów odnotował wzrost w segmencie przewozów cargo. W październiku 2025 roku lotnisko obsłużyło ponad 1000 ton towarów, co stanowi ponad dziesięciokrotny wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, kiedy przewieziono nieco ponad 98 ton przesyłek – poinformowały w środę władze lotniska.

Łączna masa obsłużonych przesyłek, nie licząc tych obejmujących operacje wojskowe i cargo związane z pomocą Ukrainie, przekroczyła w samym październiku 1000 ton - Te liczby są efektem konsekwentnej i ściśle przemyślanej pracy nad rozwojem segmentu cargo na podkarpackim lotnisku. Nasze wyniki pokazują również, że istnieje realne zapotrzebowanie rynkowe na wysokiej jakości usługi cargo w tej części Europy – podkreślił w przesłanym komunikacie Adam Hamryszczak, prezes portu lotniczego Rzeszów-Jasionka.

Przyczynę rekordowego wzrostu tonażu cargo tłumaczy Konrad Wołos, dyrektor pionu operacyjnego lotniska. - Nasza efektywność operacyjna jest na najwyższym poziomie. Pełny rozładunek samolotu Boeing 767-300F, podczas którego obsługujemy 34 jednostki ładunkowe ULD, realizujemy w niecałe dwie godziny. To około 2 500 kartonów o łącznej wadze sięgającej 48 000 kg podczas jednego rejsu - przekazał dyrektor pionu operacyjnego lotniska.

Lotnisko jest przygotowane do obsługi materiałów niebezpiecznych (DGR), przedmiotów wartościowych (VAL) oraz towarów szybko psujących się (PER) zgodnie ze ścisłymi standardami Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych.

Infrastruktura obejmuje profesjonalne chłodnie i mroźnie, pełne zaplecze logistyczne oraz odprawę celną dostępną przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. To rozwiązania, które wcześniej były domeną największych europejskich portów cargo.

Przedstawiciele portu podkreślają, że rekordowe wyniki zostały osiągnięte w okresie modernizacji pasa startowego. Przebudowa 700-metrowego odcinka nie wpłynęła na funkcjonowanie portu, który nie przerwał obsługi ruchu szerokokadłubowego.

- Udało nam się dokonać rzeczy, które niektórym wydawały się wręcz jako niemożliwe do wykonania. Realizować jedną z największych w historii lotniska inwestycję infrastrukturalną, jednocześnie nie tylko utrzymując, ale wręcz rozwijając operacje cargo – stwierdził Hamryszczak.

Władze lotniska twierdzą również, że elastyczne stawki, terminowość oraz wysoki standard obsługi sprawiają, że Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka przyciąga kolejnych partnerów biznesowych i systematycznie umacnia swoją pozycję w międzynarodowym łańcuchu dostaw. Lotnisko staje się strategicznym łącznikiem między podkarpackimi przedsiębiorcami a globalnymi rynkami, umożliwiając szybki i efektywny transport towarów do i z całego świata.

- Każdy kolejny frachtowiec lądujący w Jasionce to nie tylko kilkadziesiąt ton przewiezionych towarów, ale przede wszystkim nowe miejsca pracy, rozwój lokalnych firm logistycznych i transportowych oraz wzmocnienie pozycji Podkarpacia jako regionu przyjaznego biznesowi – zauważył Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego. (PAP)

al/ drag/

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Komentowanie tego niusa zostało z automatu wyłączone. Jeśli chciałbyś/-abyś je skomentować prosimy o maila na adres wspolpraca@dlapilota.pl

Nasze strony