Dyrektor Aeroklubu Lubelskiego: każdy lot balonem to pewna niewiadoma

Balon Aeroklubu Lubelskiego

"Baloniarze wcale za burtę kosza nie wyglądają. Dzisiaj zdecydowanie bardziej koncentrują się na ekranie tableta

F-16: Adrenalina, prędkość i spełnienie marzeń

Pilot F-16

„Rattler” po raz pierwszy zasiadł za sterami F-16 dziesięć lat temu, „Goose” i „Stag” są na początku swojej kariery

LOT wprowadzi kontrolę trzeźwości pilotów oraz bagaży załóg

B737 MAX w barwach LOT

PLL LOT w ciągu najbliższych dni wprowadzi obowiązkową kontrolę trzeźwości pilotów, a także wyrywkowe kontrole

Dywizjon 303 na ekranie – odsłona pierwsza

Film Dywizjon 303

Historia udziału polskich pilotów w bitwie o Anglię była dotychczas pokazywana na ekranie jako wątek poboczny

Aero Kros: "Problemem branży lotniczej jest brak kadr...."

An-2 w Aero Kros

O działalności firmy Lotnicze Zakłady Produkcyjno-Naprawcze Aero Kros, jej problemach, bieżącej działalności, a także trudnościach w prowadzeniu biznesu lotniczego w Polsce

Jak rozwiązać kwestię nadzoru nad lotnictwem ultralekkim - rozmowa z Krzysztofem Cwynarem

Lotnictwo ultrallekie

O kilkunastu latach zaniechań w tworzeniu dobrych prorozwojowych regulacji dotyczących lotnictwa amatorskiego

Sky Magic: "Chcemy zrobić coś dobrego dla Polski..."

Sky Magic

O początkach grupy pokazowej Sky Magic Sekcji Skoków Spadochronowych Wojskowej Akademii Technicznej

„Tygrys” z radarem

AWACS – natowski samolot dozoru radiolokacyjnego (fot. CPI NATO Tiger Meet)

Prowadzi działania przeciwko Państwu Islamskiemu, operuje nad Morzem Śródziemnym i strzeże wschodniej flanki Sojuszu Północnoatlantyckiego

Scenariusze dla Tygrysów

NATO Tiger Meet 2018 (fot. Bartosz Bera)

Osiem misji COMAO tworzy się kilka miesięcy. Trzeba wziąć pod uwagę nie tylko cele szkoleniowe, sytuację geopolityczną, ale i natowskie procedury

Skrzydlate marzenie

Robert Zawada

Kim zostaniesz, gdy dorośniesz? Na to pytanie chyba każdy z nas próbował kiedyś odpowiedzieć. Jednym przychodziło to z łatwością

Jak zbudować replikę Jak-a 1B – rozmowa z konstruktorem amatorem

Replika Jak-a 1B

O procesie budowie repliki samolotu Jak-1B, trudnościach z tym związanych, pokonywaniu kolejnych barier

An-2 z Warszawy do Tokio i z powrotem: "Ogólnie będzie pięćdziesiąt kilka międzylądowań…"

Lot wyremontowanym An-2 na trasie Warszawa–Tokio–Warszawa na 100-lecie Lotnictwa Polskiego

O przygotowaniach do lotu samolotem An-2 na trasie Warszawa-Tokio-Warszawa śladem Bolesława Orlińskiego

Motoparalotnią na Stadionie Narodowym i Śląskim - jak to zrobić?

Motoparalotnia na Stadionie Śląskim

O specyfice latania na motoparalotniach, startach w zawodach, codziennych treningach, a także lataniu wewnątrz stadionów

AERO AT korzysta z dobrej koniunktury - wywiad

AT-3

W związku z pozytywnymi informacjami odnośnie zwiększania produkcji przez firmę AERO AT, zapytaliśmy jej autoryzowanego

Początkujący piloci okiem kontrolera lotniczego - wywiad

Cessna 172 na podejściu

O wykonywaniu lotów szkolnych na lotniska kontrolowane, ich znaczeniu dla kontrolerów

Szybowiec Diana 2 – zobacz kulisy powstania projektu (film)

Szybowiec Diana 2

Szybowiec Diana 2 to jedna z ciekawszych konstrukcji zaprojektowanych w Polsce, która podczas różnego rodzaju zawodów międzynarodowych wielokrotnie przyczyniła się

Wojtek Bógdał i wielka przygoda na motoparalotni

Wojtek Bógdał - lot na motoparalotni (Wojtek Bógdał/profil FB)

Latając na motoparalotni szukał już zagubionej koparki, podbijał zmilitaryzowany Irak i dosłownie bujał w chmurach. W międzyczasie został też indywidualnym mistrzem świata

Posłuchaj wspomnień pilota Johna Benetta, lotnika dywizjonów RAF

Spitfire należący do Dywizjonu 609

Gościem Moniki Gosławskiej, która prowadzi audycję „W chmurach” w Radiu Łódź był John Benett

Laser przeszkodą na drodze do ratowania życia – rozmowa z pilotem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego

Śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego

Jest godzina 23:30 ze szpitalnego lądowiska startuje śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego

Dwadzieścia lat akrobacji „Orlika”

Zespół Akrobacyjny "Orlik" (fot. Monika Zielińska/Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej)

Na każdym pokazie mamy swój „żółty kontener”. I w Madrycie, i w Atenach, i w Salamance. To taki punkt odniesienia na ziemi, zlokalizowany w strefie pokazu, będący odpowiednikiem punktu na lotnisku w Radomiu