Przejdź do treści
Źródło artykułu

Raport: W 2020 r. spadła liczba wypadków w segmencie GA

Zgodnie z analizami zawartymi w 32 edycji raportu Josepha T. Nalla, ogólny wskaźnik wypadków na 100 tys. godzin lotu w segmencie general aviation spadł w 2020 r. do 4,69 z 4,87 odnotowanych rok wcześniej.

Raport opublikowany przez Instytut Bezpieczeństwa Lotniczego (ASI) AOPA wykazał również, że wskaźnik wypadków z ofiarami śmiertelnymi na 100 tys. godzin lotu zmniejszył się z 0,89 do 0,83 w 2020 r. W badanym okresie miało miejsce 1051 zdarzeń lotniczych, z których w 187 odnotowano ofiary śmiertelne. ASI zauważył również, że aktywność lotnicza w 2020 r. zmniejszyła się do 22,4 mln z 25,5 mln godzin odnotowanych w 2019 r. W segmencie komercyjnie wykorzystywanych konstrukcji lotniczych wskaźnik wypadków wzrósł z 1,62 odnotowanych w 2019 r. do 2,17 rok później.

ASI poinformował o ogólnym spadku liczby wypadków spowodowanych warunkami meteorologicznymi, a także podkreślił, że czynnikami, które spowodowały największą liczbę wypadków śmiertelnych, były przeciągnięcia i korkociągi.

„Obszarem, w którym widzimy pewne pogorszenie, jest liczba wypadków komercyjnie wykorzystywanych statków powietrznych, która wzrosła po dwóch latach spadku” – powiedział Robert Geske, kierownik ds. analizy bezpieczeństwa lotniczego w AOPA ASI. „Jesteśmy również rozczarowani liczbą śmiertelnych wypadków związanych z paliwem, która od kilku lat utrzymuje się na stałym poziomie średnio ośmiu rocznie. Co więcej, wypadki podczas lądowania nadal pozostają największe ilościowo, ale na szczęście generują one najmniejszą liczbę ofiar śmiertelnych”, dodał.

Pełna treść 32 edycji raportu Josepha T. Nalla dostępna jest tutaj (LINK

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony