Przejdź do treści
Montaż ostatniego B747, fot. avweb
Źródło artykułu

Ostatni B747 zjechał z linii produkcyjnej

Ostatni Boeing 747 zjechał z linii montażowej i jest teraz przygotowywany do obsługi dla linii Atlas Air. Montaż odrzutowca 747-8F w wersji cargo został zakończony 4 października, ale formalnie jeszcze tego nie ogłoszono.

Jednak jeden ze spotterów lotniczych uchwycił to historyczne wydarzenie. W ostatnim czasie linia Atlas odebrała dostawę przedostatniego 747 z czterech, które zakontraktowała w 2021 r. Transakcja o wartości 1,6 mld dolarów zwiększyła flotę Jumbo Jetów linii Atlas do 57 samolotów, co czyni ją zdecydowanie największym operatorem tej konstrukcji na świecie.

B747 lata od prawie 54 lat i ogółem powstał w liczbie 1572 egzemplarzy. Ostatnia wersja jest największą, jaką kiedykolwiek zbudowano i może przewozić o 20 procent więcej niż poprzednia oznaczona jako 400. Jednocześnie spala o 16 procent mniej paliwa.

„Cieszymy się, że otrzymaliśmy ten dodatkowy model 747-8F, zwiększając pojemność i wartość dla naszych klientów. Inwestycja linii Atlas podkreśla nasze zaangażowanie w ochronę środowiska poprzez redukcję hałasu i emisji generowanych przez samoloty, a także zużycia paliwa” – powiedział prezes Atlas, John Dietrich.

Atlas Air ostatnim klientem na B747

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony