Przejdź do treści
Źródło artykułu

Decyzja EASA ED 2025/023/R - operacje niekomercyjne wiatrakowców wykonywane zgodnie z przepisami lotów z widocznością (VFR) w dzień i w nocy

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (ESAS) opublikowała decyzję ED 2025/023/R: Nowa mobilność powietrzna | Wiatrakowce: operacje niekomercyjne wykonywane zgodnie z przepisami lotów z widocznością (VFR) w dzień i w nocy.

Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2018/1139, wiatrakowce o maksymalnej masie startowej większej niż 600 kg lub posiadające więcej niż dwa miejsca siedzące podlegają wspólnym europejskim przepisom w dziedzinie lotnictwa cywilnego. Odpowiednie europejskie przepisy dotyczące eksploatacji takich wiatrakowców zostały ustanowione w rozporządzeniach wykonawczych Komisji (UE) 2025/133 oraz (UE) 2025/134 z dnia 28 stycznia 2025 r. Niniejsze decyzje wspierają wdrożenie tych rozporządzeń wykonawczych.

W tym celu decyzje te zmieniają decyzje ED 2012/015/R (GM do definicji), 2014/016/R (AMC i GM do Part-NCO), 2011/016/R (AMC i GM do Part-FCL) oraz 2012/006/R (AMC i GM do Part-ARA), aby ułatwić spełnienie wymagań dotyczących licencjonowania załóg lotniczych dla wiatrakowców (w szczególności w zakresie szkolenia pilotów) oraz wymagań dotyczących niekomercyjnych operacji wiatrakowców wykonywanych zgodnie z przepisami lotów z widocznością (VFR) w dzień i w nocy.

Ponadto decyzje te będą wspierać konkurencyjność sektora produkcji wiatrakowców oraz szkolenia w tym zakresie w Unii Europejskiej.

Materiały do pobrania:

•    Nota wyjaśniająca do decyzji ED 2025/022/R i 2025/023/R 
•    Decyzja ED 2025/023/R
•    GM do Załącznika I (Definicje) do rozporządzenia (UE) nr 965/2012 — wydanie 1, poprawka 19 
•    AMC i GM do Part-NCO — wydanie 2, poprawka 17 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony