British Airways wprowadza aplikację pogodową nowej generacji
Linie British Airways (BA) planują stać się pierwszą brytyjską linią lotniczą, która wdroży dwie aplikacje pogodowe nowej generacji działające w czasie rzeczywistym. Aplikacje mają na celu zapewnienie pilotom BA i działom operacyjnym dostępu do bieżących danych pogodowych, umożliwiając im lepsze planowanie i łagodzenie wpływu pogody na zamierzoną trasę lotu.
Według oświadczenia BA nowa technologia zastąpi ręcznie tworzone raporty pogodowe i będzie stanowić część wartego 7 mld funtów programu transformacji linii lotniczej, ponieważ przewoźnik „koncentruje się na zwiększaniu wykorzystania nowych technologii w swojej działalności”.
Technologia została opracowana i skonfigurowana tak, aby spełniać potrzeby zróżnicowanej i rozległej siatki przewoźnika, zapewniając jednocześnie korzyści załogom operującym na trasach krótko- i długodystansowych. Aplikacje zostaną wprowadzone przed sezonem letnim 2024 r.
Pierwsza aplikacja zapewni pilotom linii usprawniony dostęp do danych pogodowych dostarczanych przez The Weather Company, oferując kompleksowy wgląd w warunki pogodowe na trasach lotu zarówno przed odlotem, jak i w powietrzu. Dodatkowe aktualizacje będą wykorzystywać pokładową łączność Wi-Fi, co jeszcze bardziej poprawi jej funkcjonalność.
Wi-Fi jest dostępne w całej flocie tej linii lotniczej operującej z lotniska Gatwick (LGW) oraz w ponad 80% floty tej linii z lotniska Heathrow (LHR). Zintegrowane Centrum Kontroli Operacji linii lotniczej (OCC) będzie miała także dostęp do innej aplikacji, która – jak ma nadzieję linia lotnicza – będzie w przyszłości współpracować z nową technologią dostępną pilotom, dostarczając im precyzyjnych informacji o zmianach pogody.
„To ekscytujące, że będziemy pierwszą brytyjską linią lotniczą, która połączy technologię obu aplikacji, co pozwoli nam podejmować jeszcze lepsze decyzje operacyjne w danej chwili, korzystając z danych w czasie rzeczywistym” – powiedział René de Groot, dyrektor operacyjny w British Airways.
„Te aplikacje stanowią skokową zmianę w jakości otrzymywanych przez nas informacji meteorologicznych, a w przyszłości umożliwią pilotom współpracę w czasie rzeczywistym podczas lotu z działem operacyjnym, umożliwiając szybsze podejmowanie decyzji dla różnych takich kwestii, jak planowanie przekierowań” – dodał de Groot.
Technologia została opracowana i skonfigurowana tak, aby dokładnie spełniać potrzeby rozległej sieci tras BA.
Komentarze