Przejdź do treści
Źródło artykułu

British Airways wprowadza aplikację pogodową nowej generacji

Linie British Airways (BA) planują stać się pierwszą brytyjską linią lotniczą, która wdroży dwie aplikacje pogodowe nowej generacji działające w czasie rzeczywistym. Aplikacje mają na celu zapewnienie pilotom BA i działom operacyjnym dostępu do bieżących danych pogodowych, umożliwiając im lepsze planowanie i łagodzenie wpływu pogody na zamierzoną trasę lotu.

Według oświadczenia BA nowa technologia zastąpi ręcznie tworzone raporty pogodowe i będzie stanowić część wartego 7 mld funtów programu transformacji linii lotniczej, ponieważ przewoźnik „koncentruje się na zwiększaniu wykorzystania nowych technologii w swojej działalności”.

Technologia została opracowana i skonfigurowana tak, aby spełniać potrzeby zróżnicowanej i rozległej siatki przewoźnika, zapewniając jednocześnie korzyści załogom operującym na trasach krótko- i długodystansowych. Aplikacje zostaną wprowadzone przed sezonem letnim 2024 r.

Pierwsza aplikacja zapewni pilotom linii usprawniony dostęp do danych pogodowych dostarczanych przez The Weather Company, oferując kompleksowy wgląd w warunki pogodowe na trasach lotu zarówno przed odlotem, jak i w powietrzu. Dodatkowe aktualizacje będą wykorzystywać pokładową łączność Wi-Fi, co jeszcze bardziej poprawi jej funkcjonalność.

Wi-Fi jest dostępne w całej flocie tej linii lotniczej operującej z lotniska Gatwick (LGW) oraz w ponad 80% floty tej linii z lotniska Heathrow (LHR). Zintegrowane Centrum Kontroli Operacji linii lotniczej (OCC) będzie miała także dostęp do innej aplikacji, która – jak ma nadzieję linia lotnicza – będzie w przyszłości współpracować z nową technologią dostępną pilotom, dostarczając im precyzyjnych informacji o zmianach pogody.

„To ekscytujące, że będziemy pierwszą brytyjską linią lotniczą, która połączy technologię obu aplikacji, co pozwoli nam podejmować jeszcze lepsze decyzje operacyjne w danej chwili, korzystając z danych w czasie rzeczywistym” – powiedział René de Groot, dyrektor operacyjny w British Airways.

„Te aplikacje stanowią skokową zmianę w jakości otrzymywanych przez nas informacji meteorologicznych, a w przyszłości umożliwią pilotom współpracę w czasie rzeczywistym podczas lotu z działem operacyjnym, umożliwiając szybsze podejmowanie decyzji dla różnych takich kwestii, jak planowanie przekierowań” – dodał de Groot.

Technologia została opracowana i skonfigurowana tak, aby dokładnie spełniać potrzeby rozległej sieci tras BA.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony