NTSB opublikowała raport wstępny z katastrofy MD-11 linii UPS
Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała raport wstępny z katastrofy MD-11 linii do której doszło 4 listopada 2025 r Louisville w USA.
NTSB poinformowała, że znalazła dowody pęknięć zmęczeniowych w pylonie łączącym silnik z lewym skrzydłem MD-11. Zgodnie z zaleceniem Boeinga, linie UPS i FedEx uziemiły swoje floty MD-11 jako środek ostrożności. Na całym świecie FedEx i UPS eksploatują łącznie około 50 samolotów MD-11 w wersji cargo.
Raport ujawnił, że samolot UPS był pilotowany przez doświadczoną załogę i przeszedł kilka wymaganych inspekcji związanych z mocowaniem lewego silnika.
Kapitan Richard Wartenberg, który monitorował lot, posiadał nalot w wysokości 8613 godzin, z czego 4 918 godzin na MD-11. Z kolei pierwszy oficer Lee Truitt, który według raportu pilotował maszynę podczas startu, miał prawie 1 000 godzin nalotu na MD-11.
NTSB podała, że pełny raport z ustaleniami, obejmujący prawdopodobną przyczynę i rekomendacje dotyczące bezpieczeństwa, może powstać dopiero za ponad rok.
Pełny raport wstępny NTSB z katastrofy MD-11 linii UPS dostępny jest tutaj (LINK)
Komentarze