Przejdź do treści
Źródło artykułu

Boeing: Do 2041 r. światowe lotnictwo będzie potrzebowało ponad 600 tys. pilotów

W najnowszej długoterminowej prognozie dla pilotów i techników (WOM). Boeing oszacował, że 602 000 nowych pilotów, 610 000 nowych techników obsługi technicznej samolotów i 899 000 nowych członków personelu pokładowego będzie potrzebnych do 2041 r. do "latania i utrzymania rosnącej floty lotnictwa komercyjnego".

"Ponieważ przemysł lotnictwa komercyjnego wychodzi z pandemii i planuje długoterminowy wzrost, przewidujemy stały i rosnący popyt na personel lotniczy, a także ciągłe zapotrzebowanie na wysoce efektywne szkolenia" – napisał Chris Broom, wiceprezes ds. komercyjnych rozwiązań szkoleniowych, w raporcie, który został opublikowany 25 lipca 2022 r.

Producent samolotów przewiduje również, że światowa flota samolotów prawie podwoi obecną liczbę, do 2041 r. osiągając nieco ponad 47 000 samolotów.

Aby wesprzeć szacowany wzrost zapotrzebowania pasażerów na podróże, linie lotnicze, które zostały zmuszone do wstrzymania, a nawet anulowania programów szkolenia pilotów podczas globalnej pandemii, muszą ponownie skoncentrować się na nowych procesach rozwoju załóg lotniczych.

"Jednak przyspieszone wysiłki szkoleniowe potrwają lata, podczas gdy doświadczonych pilotów brakuje dzisiaj" – powiedział producent.

Według Boeinga, pojawiły się dwa główne czynniki, które doprowadziły do ​​niedoboru pilotów zarówno w skali globalnej, jak i regionalnej. Globalna pandemia wpłynęła negatywnie na kariery młodszych pilotów, którzy zostali zwolnieni przez linie lotnicze i niektórzy z tych pilotów nie wrócą do przemysłu lotniczego.

"W tym samym okresie wielu doświadczonych pilotów zaakceptowało dobrowolne pakiety wcześniejszych emerytur; a ci, którzy pozostaną, nie będą już mogli latać komercyjnie, gdy osiągną obowiązkowy wiek emerytalny" – powiedział Boeing. "W rezultacie w ciągu najbliższych lat pojawi się silna konkurencja o wykwalifikowanych pilotów. Nowi piloci będą mogli wiele zyskać, budując naloty i wykorzystując możliwości w lotnictwie rządowym, biznesowym i lotnictwie ogólnym".

"Piloci, którzy dzisiaj rozpoczną szkolenie lotnicze, będą mogli wykorzystać pojawiające się możliwości przed ukończeniem studiów" – wyjaśnił Boeing.

Tymczasem podobny scenariusz jest przewidywany dla globalnych specjalistów MRO. Boeing przewidział stopniowe zapotrzebowanie na techników, przewidując zapotrzebowanie na około 610 000 nowych inżynierów w ciągu najbliższych dwóch dekad.

"Przez cały czas oczekuje się, że floty będą nadal rosnąć. Na dojrzałych rynkach lotniczych średni wiek techników stale rośnie, a liczba osób rozpoczynających zawód w zawodzie maleje. Aby odwrócić ten trend, konieczne będą działania edukacyjne, a transfer wiedzy do młodszych pracowników pozostanie niezbędny do zachowania krytycznych specjalistycznych umiejętności" – dodał Boeing.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony