Przejdź do treści
Radzieje - Przykład wyświetlania NOTAMU na lądowisku
Źródło artykułu

NOTAMY na podstronach w portalu lotniska.dlapilota.pl

Z uznaniem musimy przyznać, iż obdzwaniając lotniska i lądowiska celem ich aktualizacji na stronie lotniska.dlapilota.pl i do najnowszej edycji Atlasu*, zauważyliśmy, że ich właściciele bądź zarządzający coraz częściej regularnie publikują NOTAMy. 

O tym, że trzeba czytać NOTAMy nie musimy nikomu przypominać, jednak większość pilotów zapewne „częściej” zapoznaje się z depeszami, latając na duże lotniska. A tu niespodzianka! Okazuje, się, że świadomi zarządzający lądowisk po uzyskaniu kodu ICAO lądowiska (a tych regularnie przybywa), coraz chętniej korzystają z tego narzędzia. 

W dodatku są to depesze wartościowe, o istotnej z punktu widzenia bezpieczeństwa treści. Czyli, że droga startowa XX/YY wyłączona z użytku, bo ją dziki zryły, albo że długość RWY uległa zmianie. Wiemy, że wielu z Was/Nas zrażonych czytaniem NOTAMów o kolejnym dźwigu lub przepalonej żarówce na budynku biurowym w punkcie określonym współrzędnymi geograficznymi odpuszcza lekturę tego obowiązkowego dzieła.

Z tego co zauważyliśmy w przypadku „mniejszych” lotnisk i lądowisk, NOTAMy informują wyłącznie o naprawdę istotnych sprawach

Dlatego, aby ułatwić dostęp do depesz, na portalu lotniska.dlapilota.pl znajdziecie guzik NOTAM. Wystarczy w niego kliknąć, aby wyświetliły się depesze do lotniska które obecnie przeglądacie.

Zapraszamy do korzystania.

*Atlas, czyli Polska Atlas Lotniczy z autorskimi grafikami lotnisk i lądowisk oraz kompendium podstawowej wiedzy pilotów, pojawi się w połowie 2022 roku. Obecnie kończymy redakcję tego cymelium.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony