Austriacka służba ratunkowa ÖAMTC kontynuuje rozwój floty i zamawia dwa śmigłowce Airbus H135
Podczas targów European Rotors 2023 przedstawiciele Airbus Helicopters Airbus Helicopters i ÖAMTC Air Rescue ogłosili zawarcie umowy na zakup dwóch śmigłowców H135. Kontrakt stanowi uzupełnienie wcześniejszej umowy, sprzed trzech lat, na dostawę pięciu H135.
„To dla nas oczywiste, że stale rozwijamy i ulepszamy flotę, aby zapewnić pacjentom kompleksową opiekę na najwyższym możliwym poziomie jakości i bezpieczeństwa”, powiedział Marco Trefanitz, dyrektor generalny ÖAMTC Air Rescue. „H135 z awioniką Helionix idealnie odpowiada naszym potrzebom i sprawdza się dzień po dniu i noc po nocy w działaniach w całej Austrii. Znacznie mocniejszy śmigłowiec, certyfikowany do lotów według wskazań przyrządów i wyposażony w autopilota, zdecydowanie ułatwia nam realizację misji niesienia pomocy w dowolnym miejscu, o każdej porze i przy każdej pogodzie”.
„Jesteśmy dumni z bycia partnerem ÖAMTC Air Rescue od ponad 40 lat”, powiedział Thomas Hein, dyrektor regionu europejskiego w Airbus Helicopters. „Dziękuję ÖAMTC Air Rescue za ciągłe zaufanie do naszych H135. Liczymy na wiele kolejnych lat udanej współpracy”.
ÖAMTC Air Rescue eksploatuje 31 wiropłatów H135 w 17 bazach stałych i 4 zimowych - sezonowych w Austrii. W ubiegłym roku załogi tej służby wykonały ponad 20 000 lotów, średnio 52 dziennie. ÖAMTC rozpoczęło świadczenie usług ratownictwa powietrznego w Austrii w 1983 roku i obchodziło w tym roku 40-lecie istnienia.
H135 to doskonała maszyna dla śmigłowcowych służb ratownictwa medycznego. Łączy szeroką kabinę z doskonałymi osiągami lotniczymi, zasięgiem i ładownością, a także niskim poziomem hałasu. Duże przesuwne drzwi boczne i tylne drzwi otwierające się na oścież umożliwiają szybki załadunek/rozładunek pacjentów, a charakterystyczne osłonięte śmigło ogonowe Fenestron zapewnia bezpieczeństwo podczas działań naziemnych. H135 to lider rynku w sektorze śmigłowcowych służb ratownictwa medycznego. W barwach takich służb lata na całym świecie ponad 700 maszyn. Lekki, dwusilnikowy wiropłat Airbusa wykorzystuje najbardziej zaawansowane dostępne rozwiązania techniczne, w tym pakiet awioniki Helionix, który oprócz 4-osiowego autopilota ma innowacyjny kokpit zwiększający świadomość sytuacyjną załogi. Wyposażony w trzy duże wyświetlacze LCD, kokpit H135 jest kompatybilny z goglami noktowizyjnymi i zawiera wskaźnik First Limit Indicator, którego zadaniem jest wskazywać pilotowi w jednym miejscu odpowiednie dane dotyczące pracy zespołu napędowego.
Airbus dostarczył dotychczas klientom na całym świecie ponad 1500 maszyn z rodziny H135, które wylatały już ponad 7 milionów godzin.
Komentarze