P&W rozwiązał problem z silnikami dla Airbusa
9 lutego, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) opublikowała dyrektywę zdatności do lotu (EAD) 2018-0041-E, w której podkreśliła, iż w niektórych samolotach rodziny A320neo doszło do wyłączenia się silnika podczas lotu (IFSD), a także problemów podczas rozbiegu skutkujących przerwanym startem (RTO).
Producent silnika, Pratt & Whitney, mając do dyspozycji pełne wsparcie Grupy Airbus, prowadził dochodzenie mające na celu ustalenie pierwotnej przyczyny wykrytej nieprawidłowości. Maszyn z silnikami Pratt & Whitney lata obecnie 113 i są one eksploatowane przez 18 różnych operatorów.
Pratt&Whitney poinformował, że znalazł rozwiązanie problemów, które opóźniły dostawy silników GTF dla Airbusa i zmusiły go do uziemienia części samolotów A320neo.
Firma należąca do konglomeratu United Technologies oświadczyła, że rozwiązanie kwestii niepewnej uszczelki wynikało z jej zaprojektowania, w czym firma ma duże doświadczenie, ale nie podała innych szczegółów.
Cały atrykuł można przeczytać na stronie: www.rp.pl
Przeczytaj również:
Problem z silnikami Pratt & Whitney GTF w samolotach A320neo
Dyrektywa EASA uziemia niektóre A320 Neo i A321 Neo
Komentarze