Problem z silnikami Pratt & Whitney GTF w samolotach A320neo
Airbus oraz Pratt & Whitney wspólnie analizują sytuację po wystąpieniu w pewnej ograniczonej liczbie niedawno dostarczonych silników GTF marki Pratt & Whitney problemu dotyczącego jednego z podzespołów sprężarki.
Producent silnika, Pratt & Whitney, mając do dyspozycji pełne wsparcie Grupy Airbus, prowadzi dochodzenie mające na celu ustalenie pierwotnej przyczyny wykrytej nieprawidłowości. Wysiłki obu firm skupiają się na zapewnieniu ich kontrahentom i przewoźnikom wsparcia w zminimalizowaniu utrudnień, jakie problem ten może spowodować w bieżącej działalności.
Zgodnie z obowiązującymi procedurami, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała stosowną doraźną dyrektywę dotyczącą zdatności do lotu (EAD), a Grupa Airbus poinformowała o sprawie swoich odbiorców i przewoźników korzystających z tych egzemplarzy samolotów A320neo, które wyposażono w przedmiotowe silniki.
Maszyn takich lata obecnie 113 i są one eksploatowane przez 18 różnych operatorów.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze