PART-FCL – zał. III – uznawanie licencji + IR w działalności niekomercyjnej
Uznawanie licencji pilota z uprawnieniami IR dotyczące działalności niekomercyjnej.
ROZPORZĄDZENIA KOMISJI (UE) NR 1178/2011
z dnia 3 listopada 2011 r.
ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego
ZAŁĄCZNIK III
WARUNKI UZNAWANIA LICENCJI WYDANYCH PRZEZ KRAJE TRZECIE LUB W ICH IMIENIU
A. UZNAWANIE LICENCJI c.d.
Licencje pilota z uprawnieniami IR dotyczące działalności niekomercyjnej
W przypadku licencji pilota turystycznego z uprawnieniami do wykonywania lotów według wskazań przyrządów, albo licencji CPL lub ATPL z uprawnieniami do wykonywania lotów według wskazań przyrządów, jeżeli posiadacz zamierza korzystać tylko z uprawnień pilota turystycznego, musi spełnić następujące wymagania:
a) zaliczyć egzamin praktyczny do uprawnień IR oraz uprawnień na klasę lub typ odpowiednich dla uprawnień wynikających z posiadanej licencji, zgodnie z dodatkiem 7 lub dodatkiem 9 do części FCL;
b) wykazać się wiedzą z zakresu następujących przedmiotów: prawo lotnicze, lotnicze kody pogodowe, planowanie i osiągi lotu (IR) oraz człowiek – możliwości i ograniczenia;
c) wykazać się znajomością języka angielskiego zgodnie z FCL.055;
d) posiadać świadectwo lekarskie co najmniej klasy 2, wydane zgodnie z załącznikiem 1 do konwencji chicagowskiej;
e) posiadać co najmniej 100 godzin czasu lotu według wskazań przyrządów jako pilot dowódca na odpowiedniej kategorii statku powietrznego.
Licencje pilota bez uprawnień IR dotyczące działalności niekomercyjnej
W przypadku licencji pilota turystycznego albo licencji CPL lub ATPL bez uprawnień do wykonywania lotów według wskazań przyrządów, jeżeli posiadacz zamierza korzystać tylko z uprawnień pilota turystycznego, musi spełnić następujące wymagania:
a) wykazać się wiedzą z zakresu następujących przedmiotów: prawo lotnicze i człowiek – możliwości i ograniczenia;
b) zaliczyć egzamin praktyczny do licencji PPL zgodnie z przepisami części FCL;
c) spełnić odpowiednie wymagania części FCL dotyczące wydawania uprawnień na klasę lub typ odpowiednie dla uprawnień wynikających z posiadanej licencji;
d) posiadać świadectwo lekarskie co najmniej klasy 2, wydane zgodnie z załącznikiem 1 do konwencji chicagowskiej;
e) wykazać się biegłością językową zgodnie z FCL.055;
f) posiadać co najmniej 100 godzin czasu lotu jako pilot na odpowiedniej kategorii statku powietrznego.
Uznawanie licencji pilota na czas określony w celu umożliwienia wykonania konkretnych zadań
Niezależnie od przepisów określonych w powyższych ustępach, w przypadku lotów wykonywanych dla producentów…
(…)
Grzegorz Skomorowski
Czytaj całość artykułu na stronie Unitedsky
Czytaj również pozostałe artykuły z zakresu PART-FCL
Komentarze