Rejestracja EPBC
Spotkanie konsultacyjne.
W dniu w dniu 18.12.2008 r. w siedzibie Urzędu Lotnictwa Cywilnego odbyło się spotkanie w sprawie dokumentacji rejestracyjnej lotniska służb porządku publicznego MSWiA „Warszawa – Babice”.
W spotkaniu ze strony MSWiA udział wziął Dyrektor Lotniczego Zakładu Budżetowego MSWiA Pan Zbigniew Mrozek. Urząd Lotnictwa Cywilnego reprezentował Prezes Grzegorz Kruszyński oraz Pani Elżbieta Konieczna – Naczelnik Wydziału Naczelnik Wydziału Rejestru, Zezwoleń i Dokumentacji Lotniskowej.
Na spotkaniu omówiono uwagi do złożonej dokumentacji rejestracyjnej lotniska Warszawa-Babice, która wykazała braki w ustaleniach planistycznych dotyczących przeznaczenia terenu oraz sposobu zagospodarowania i zabudowy. Przyjęte w 2006 r. uchwałą Rady Miasta studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zaliczyło teren lotniska MSWiA jako obszar konfliktów przestrzennych, natomiast zarówno rysunek i część opisowa nie odnoszą się do powierzchni ograniczających wysokość zabudowy dla terenów otoczenia lotniska.
Przeznaczenie terenów sąsiadujących z lotniskiem, do czasu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, mogą określać decyzje sporządzane w oparciu o przepisy ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w zakresie planowania i realizacji dróg publicznych - wydane w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Decyzje te powinny uwzględniać ograniczenia wysokościowe od istniejącego lotniska służb porządku publicznego Warszawa – Babice. Obiekty budowlane nowo powstające, jak i rozbudowywane w tym rejonie, nie mogą naruszać powierzchni ograniczających.
W omawianej części dokumentacyjnej wskazano również na niespełniającą wymogów straż pożarną, tj.
- brak uzgodnionych z komendantem wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej dokumentów określonych § 12 i 13 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 września 2005 r. w sprawie przygotowania lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych (Dz. U. Nr 197, poz. 1624)
- brak obsady pracowników oraz wyposażenia sprzętowego określonego w Załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 września 2005 r. w sprawie przygotowania lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych (Dz. U. Nr 197, poz. 1624)
Z dokumentacji część kartograficznej lotniska wynika, iż powierzchnie ograniczające wysokość zabudowy w otoczeniu lotniska, naniesione na mapie w skali 1: 20 000, nie spełniają wymogów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie warunków, jakie powinny spełniać obiekty budowlane oraz naturalne w otoczeniu lotniska tj. na obu podejściach znajdują się przeszkody lotnicze. Stan faktyczny wymaga zatem przyjęcia przez zarządzającego lotniskiem innych parametrów lotniska cywilnego bądź w ostateczności zastosowania przez zarządzającego ekwiwalentnych sposobów zabezpieczenia operacji lotniczych.
Niezgodne z danymi w części dokumentacyjnej i kartograficznej lotniska są również dane w Instrukcji Operacyjnej.
Mając na uwadze powyższe uzgodniono, iż zarządzający podejmie działania zmierzające do wyjaśnienia z czego wynika ograniczona strefa ochronna lotniska od strony południowo wschodniej, w której obowiązuje wysokość zabudowy do 235 m nad poziomem morza. Zarządzający podejmie również decyzję czy chce zmienić powierzchnie ograniczające wysokość zabudowy w otoczeniu lotniska, stosownie do przyjętych parametrów lotniska cywilnego (kod lotniska) lub alternatywnie przedstawić studium aeronautyczne w celu zastosowania ekwiwalentnych sposobów zabezpieczenia operacji lotniczych.
Prezes ULC powiadomił zarządzającego o konieczności walidacji tras dolotowych/odlotowych lotniska oraz trasy lotu okrężnego jako procedur dolotowych podejścia do lądowania i procedur odlotowych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrsstruktury z dnia 9 października 2003 r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące. Walidacja powinna być przeprowadzona z uwzględnieniem oceny ryzyka.
Urząd Lotnictwa Cywilnego włączył do dalszego postępowania pozytywne opinie:
Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska
Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie
Wyciąg z przepisów:
USTAWA z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie warunków, jakie powinny spełniać obiekty budowlane oraz naturalne w otoczeniu lotniska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie sposobu zgłaszania oraz oznakowania przeszkód lotniczych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 września 2005 r. w sprawie przygotowania lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych.
Wyciąg z przepisów na dole strony.
W dniu w dniu 18.12.2008 r. w siedzibie Urzędu Lotnictwa Cywilnego odbyło się spotkanie w sprawie dokumentacji rejestracyjnej lotniska służb porządku publicznego MSWiA „Warszawa – Babice”.
W spotkaniu ze strony MSWiA udział wziął Dyrektor Lotniczego Zakładu Budżetowego MSWiA Pan Zbigniew Mrozek. Urząd Lotnictwa Cywilnego reprezentował Prezes Grzegorz Kruszyński oraz Pani Elżbieta Konieczna – Naczelnik Wydziału Naczelnik Wydziału Rejestru, Zezwoleń i Dokumentacji Lotniskowej.
Na spotkaniu omówiono uwagi do złożonej dokumentacji rejestracyjnej lotniska Warszawa-Babice, która wykazała braki w ustaleniach planistycznych dotyczących przeznaczenia terenu oraz sposobu zagospodarowania i zabudowy. Przyjęte w 2006 r. uchwałą Rady Miasta studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego zaliczyło teren lotniska MSWiA jako obszar konfliktów przestrzennych, natomiast zarówno rysunek i część opisowa nie odnoszą się do powierzchni ograniczających wysokość zabudowy dla terenów otoczenia lotniska.
Przeznaczenie terenów sąsiadujących z lotniskiem, do czasu uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, mogą określać decyzje sporządzane w oparciu o przepisy ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w zakresie planowania i realizacji dróg publicznych - wydane w trybie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Decyzje te powinny uwzględniać ograniczenia wysokościowe od istniejącego lotniska służb porządku publicznego Warszawa – Babice. Obiekty budowlane nowo powstające, jak i rozbudowywane w tym rejonie, nie mogą naruszać powierzchni ograniczających.
W omawianej części dokumentacyjnej wskazano również na niespełniającą wymogów straż pożarną, tj.
- brak uzgodnionych z komendantem wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej dokumentów określonych § 12 i 13 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 września 2005 r. w sprawie przygotowania lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych (Dz. U. Nr 197, poz. 1624)
- brak obsady pracowników oraz wyposażenia sprzętowego określonego w Załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 września 2005 r. w sprawie przygotowania lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych (Dz. U. Nr 197, poz. 1624)
Z dokumentacji część kartograficznej lotniska wynika, iż powierzchnie ograniczające wysokość zabudowy w otoczeniu lotniska, naniesione na mapie w skali 1: 20 000, nie spełniają wymogów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie warunków, jakie powinny spełniać obiekty budowlane oraz naturalne w otoczeniu lotniska tj. na obu podejściach znajdują się przeszkody lotnicze. Stan faktyczny wymaga zatem przyjęcia przez zarządzającego lotniskiem innych parametrów lotniska cywilnego bądź w ostateczności zastosowania przez zarządzającego ekwiwalentnych sposobów zabezpieczenia operacji lotniczych.
Niezgodne z danymi w części dokumentacyjnej i kartograficznej lotniska są również dane w Instrukcji Operacyjnej.
Mając na uwadze powyższe uzgodniono, iż zarządzający podejmie działania zmierzające do wyjaśnienia z czego wynika ograniczona strefa ochronna lotniska od strony południowo wschodniej, w której obowiązuje wysokość zabudowy do 235 m nad poziomem morza. Zarządzający podejmie również decyzję czy chce zmienić powierzchnie ograniczające wysokość zabudowy w otoczeniu lotniska, stosownie do przyjętych parametrów lotniska cywilnego (kod lotniska) lub alternatywnie przedstawić studium aeronautyczne w celu zastosowania ekwiwalentnych sposobów zabezpieczenia operacji lotniczych.
Prezes ULC powiadomił zarządzającego o konieczności walidacji tras dolotowych/odlotowych lotniska oraz trasy lotu okrężnego jako procedur dolotowych podejścia do lądowania i procedur odlotowych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrsstruktury z dnia 9 października 2003 r. w sprawie zakazów lub ograniczeń lotów na czas dłuższy niż 3 miesiące. Walidacja powinna być przeprowadzona z uwzględnieniem oceny ryzyka.
Urząd Lotnictwa Cywilnego włączył do dalszego postępowania pozytywne opinie:
Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska
Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie
Wyciąg z przepisów:
USTAWA z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie warunków, jakie powinny spełniać obiekty budowlane oraz naturalne w otoczeniu lotniska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie sposobu zgłaszania oraz oznakowania przeszkód lotniczych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 września 2005 r. w sprawie przygotowania lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych.
Źródło artykułu
Komentarze