Quiz dotyczący ELT. Oto prawidłowe odpowiedzi i wyniki.
23 września 2024 r., zaprosiliśmy Was do udziału w Quizie: "ELT, przymus, koszt, czy jednak bezpieczeństwo?". Założeniem artykułu i internetowej zabawy było przypomnienie, iż regularna, zgodna z zaleceniami producenta, wymiana baterii w nadajnikach awaryjnych (ELT) jest ważnym elementem bezpieczeństwa swojego i pasażerów. Artykuł powstał przy współpracy z firmą Drabpol i pomimo, że nosił znamiona lokowania produktu, to uznaliśmy, że jest na tyle ciekawy i edukacyjny, że warto go lepiej wypromować.
W Quizie wzięło 218 osób. Średnia uzyskanych wyników wśród tych co "dociągneli" quiz do końca, czyli odpowiedzieli na wszystkie 11 pytań, to: 60%. 117 osób ukończyło Quiz, odpowiadając na wszystkie pytania.
Na wykresie prezentujemy wyniki z podziałem na grupy wynikowe.
Może pytania były niewłaściwe? może za trudne? Może ankieta jest bez sensu? A może istotną większość pilotów nie interesuje temat ELT? Może wiele osób potraktowało Quiz jako zabawę, do której nie warto się przykładać? Nie wiemy. Nie oceniamy.
W Quizie wzięło w sumie udział 218 osób. Dziękujemy za poświęcony czas.
O Quizie
Dla niektórych temat ELT w lotnictwie ogólnym (General Aviation), może wydawać się banalny, dla innych nieznany. Dlatego, zaprosiliśmy do wypełnienia krótkiego interaktywnego, 100% anonimowego quizu. Aby rozwiać wątpliwości, poniżej przestawiamy pytania zawarte w quizie wraz z prawidłowymi odpowiedziami. Pogrubioną czcionką oznaczono prawidłowe odpowiedzi.
Pytanie 1. Czy samemu mogę zrobić test ELT?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- Prawda
- Fałsz
Pytanie 2. Co ile robimy test ELT?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- Co miesiąc
- Co rok
- Za każdym razem jak wsiadamy do samolotu, ale nie częściej niż raz w danym?
- Co tydzień
- Co kwartał
Pytanie 3. Jaką literą alfabetu, oznaczamy po wypadku, "Potrzebujemy pomocy". Innymi słowy, jaki sygnał wzrokowy "Ziemia-powietrze" jest stosowany w celu wezwania pomocy?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- X
- V
- Z
Pytanie 4. Jaką literą alfabetu przekażemy informację za pomocą znaku "Ziemia-powietrze", że potrzebujemy pomocy medycznej?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- C
- L
- X
Pytanie 5. Który aneks do konwencji chicagowskiej dotyczy poszukiwania i ratownictwa?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- 10
- 13
- 11
- 12
Pytanie 6. Czy wszystkie nadajniki sygnału niebezpieczeństwa pracujące na częstotliwości 406 MHz powinny być zarejestrowane w Ewidencji pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- Prawda
- Fałsz
Pytanie 7. Czy baterie leżące na magazynie tracą swoją pojemność?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- Prawda
- Fałsz
Pytanie 8. Czy ELT wysyła informację dla pilota że kończy się „żywotność baterii”?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- Prawda
- Fałsz
Pytanie 9. Czy po zdemontowaniu ELT ze statku powietrznego, ma znaczenie jego dokładne ponowne umiejscowienie - inaczej czy ELT ma swój przód i tył?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- Prawda
- Fałsz
Pytanie 10. Kiedy wyłączamy ELT poprzez przełączenia w pozycje OFF?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- a) zawsze gdy wychodzimy z samolotu
- b) gdy wyciągamy ELT z samolotu ?
- c) gdy samolot będzie dłużej wycofany z eksploatacji
- d) wszystkie odpowiedzi A, B i C
- e) Odpowiedzi B i C.
Pytanie 11. Po ilu sekundach od uruchomienia umyślnego czy z uwagi na „uderzenie” służby ratownicze uruchomią akcję ratunkową?
Dostępne opcje odpowiedzi:
- 65 sekundach
- 50 sekundach
- 20 sekundach
- 35 sekundach
Dziękujemy firmie Drabpol za opracowanie Quizu i przygotowanie pięknych świadectw.
Quiz jest dalej aktywny. Gdyby ktoś za jakiś czas miał ochotę się sprawdzić, zapraszamy do zabawy pod tym linkiem: QUIZ: ELT, przymus, koszt, czy jednak bezpieczeństwo?
Komentarze