Przejdź do treści
Źródło artykułu

MILEWO: Testy APAPI i oświetlenia drogi startowej

Na lądowisku w Milewie (EPMX) zainstalowano oświetlenie drogi startowej oraz APAPI (Abbreviated Precision Approach Path Indicator).

Aktualna, testowa konfiguracja APAPI na kierunku 18 wyznacza około 4.5° ścieżkę schodzenia.

Zainstalowane na lądowisku, urządzenie wykorzystuje lampy halogenowe. Właściciel lądowiska rozważa zainstalowanie APAPI na kierunku 36.

Jedną z wielu zalet PAPI/APAPI jest "sprawniejsze" przestrzeganie procedur antyhałasowych. Z pierwszych obserwacji wynika, że piloci starają się utrzymać wyznaczoną ścieżkę podejścia, przez co rzadziej zdarzają się sytuacje zbyt "płaskich" podejść.

Włączenie oświetlenia drogi startowej jak i APAPI wymaga wcześniejszego kontaktu z zarządzającym. 

Polecamy, audycję, którą nagraliśmy z Łukaszem Kornackim, z S4GA -  polskim producentem oświetlania lotniskowego i PAPI: Line Up & Listen: Światła PAPI na każdym lotnisku?

Oblot APAPI w Milewie na kierunku RWY 18

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony