MILEWO: Testy APAPI i oświetlenia drogi startowej
Na lądowisku w Milewie (EPMX) zainstalowano oświetlenie drogi startowej oraz APAPI (Abbreviated Precision Approach Path Indicator).
Aktualna, testowa konfiguracja APAPI na kierunku 18 wyznacza około 4.5° ścieżkę schodzenia.
Zainstalowane na lądowisku, urządzenie wykorzystuje lampy halogenowe. Właściciel lądowiska rozważa zainstalowanie APAPI na kierunku 36.
Jedną z wielu zalet PAPI/APAPI jest "sprawniejsze" przestrzeganie procedur antyhałasowych. Z pierwszych obserwacji wynika, że piloci starają się utrzymać wyznaczoną ścieżkę podejścia, przez co rzadziej zdarzają się sytuacje zbyt "płaskich" podejść.
Włączenie oświetlenia drogi startowej jak i APAPI wymaga wcześniejszego kontaktu z zarządzającym.
Polecamy, audycję, którą nagraliśmy z Łukaszem Kornackim, z S4GA - polskim producentem oświetlania lotniskowego i PAPI: Line Up & Listen: Światła PAPI na każdym lotnisku?
Oblot APAPI w Milewie na kierunku RWY 18
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze