Przejdź do treści
Źródło artykułu

Certyfikacja GE Honda HF120

Powstała w wyniku fuzji spółka GE Honda, od około dwóch lat testuje swój silnik i już niebawem rozpocznie mające potrwać około 12 miesięcy próby w ramach certyfikacji typu.

Zdaniem Bill’a Dwyer’a, prezesa GE Honda Aero Engines www.gehonda.com, LLC będzie to bardzo pracowity okres. Silnik przeszedł już dogłębne testy aeromechaniczne, próby wibracyjne i testy przepływów wtórnych. Projekt był sprawdzany metodycznie pod każdym względem, przez co przetestowano 8 różnych modułów i 11 całych silników próbnych zanim osiągnięto obecny, trwały efekt i opublikowano wyniki.

Jeszcze w tym roku, firma chce zbudować 13 zgodnych z wymogami jakości produkcyjnej silników, które odbędą 15000 godzin testów zanim zobaczy je jakakolwiek firma zewnętrzna. Cały ten czas obejmował będzie badania wibracyjne, testy oblodzeniowe i wszelkie wymagane przez FAA próby, co uczyni silnik zdolnym do osiągnięcia certyfikatu ETOPS (Extended-range Twin-engine Operational Performance Standards, czyli operacje o wydłużonym zasięgu samolotami dwusilnikowymi).

Pierwsze testy lotu z silnikami odbędą się w centrum testowym HondaJet. Silnik HF120 ma nieco ponad 950 kg siły ciągu i w testach będzie działał na 105% mocy dla pełnego sprawdzenia aeromechaniki silnika.

Projekt GE Honda, to pierwsza w historii fuzja, w której Honda dzieli się kosztami. Seryjna produkcja nowego silnika rozpocznie się w zakładzie GE w Lynn, w stanie Massachusets, po czym przeniesiona zostanie do zakładu produkcyjno-naprawczego Honda Aero w Burlington, w Północnej Karolinie.

Serwisowanie w odstępach co 5000h ma uczynić ze spółki GE Honda lidera w tej klasie silników.

Przetłumaczono na podstawie artykułu ze strony AvWeb.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony