Przejdź do treści

Konsultacje PAŻP: Rozszerzenie granic poziomych strefy ATZ EPZA oraz EPTR 29

1.    CEL
Celem zmiany jest zwiększenie przestrzeni dostępnej na potrzeby działalności lotniska EPZA.

2.    SYTUACJA OBECNA
Obecnie zarówno ATZ EPZA jak i strefa EPTR29 strefa ograniczone są tym samym okręgiem o powierzchni 314 km2 (patrz – mapa).

3.    ZAKRES PROPONOWANYCH ZMIAN:
ATZ EPZA oraz strefa EPTR 29 zostaną ograniczone tym samym sześciokątem o powierzchni 562 km2 w całości zawierającym dotychczasowe granice strefy (patrz – mapa).
 

Ryc. 1. Mapa obrazująca dotychczasowe (niebieski) oraz proponowane (zielony) granice ATZ EPZA oraz strefy EPTR 29.

4.    UZASADNIENIE 
Zmiana wprowadzana jest na wniosek Aeroklubu Ziemi Zamojskiej z dnia 15.04.2024 (sprawa OSZ.651.21.2024) w związku ze wzrostem ruchu w ATZ EPZA.  

Załącznik 1

Obecnie obowiązujące zapisy AIP VFR 4
 

4.10.2 Trasy dolotowe i odlotowe

ODLOTY 
BRAVO STANDARDOWY ODLOT 2000 FT AMSL 
Po odlocie z RWY 12L/12R statek powietrzny wznosi się do wysokości kręgu, wykonując odlot na trasę z trzeciego zakrętu i dalej wykonuje wznoszenie do 2000 ft w kierunku punktu ZULU, a następnie BRAVO. 
Przy odlocie z RWY 30L/30R statek powietrzny wykonuje odlot po prostej wzdłuż drogi DK74 ze wznoszeniem do 2000 ft w kierunku punktu ZULU, a następnie BRAVO. 
Opuszczenie ATZ następuje na północ od miejscowości Szczebrzeszyn, gdzie statek powietrzny nawiązuje łączność z sąsiednim sektorem (FIS Warszawa).

NOVEMBER STANDARDOWY ODLOT 2000 FT AMSL 
Po odlocie z RWY 12L/12R statek powietrzny wznosi się do wysokości kręgu, wykonując odlot na trasę z trzeciego zakrętu i dalej wykonuje wznoszenie do 2000 ft w kierunku punktu ZULU, a następnie NOVEMBER. 
Przy odlocie z RWY 30L/30R statek powietrzny wykonuje odlot po prostej wzdłuż drogi DK74 ze wznoszeniem do 2000 ft w kierunku punktu ZULU, a następnie NOVEMBER. 
Opuszczenie ATZ następuje na północ od miejscowości Szczebrzeszyn, gdzie statek powietrzny nawiązuje łączność z sąsiednim sektorem (FIS Warszawa).

ECHO STANDARDOWY ODLOT 2000 FT AMSL 
Po odlocie z RWY 12L statek powietrzny wznosi się po kręgu, wykonując odlot na trasę z trzeciego zakrętu i dalej wykonuje wznoszenie do 2000 ft w kierunku punktu 
SIERRA (z ominięciem miasta Zamość), a następnie do punktu ECHO. 
Po odlocie z RWY 12R statek powietrzny wznosi się po kręgu, wykonując odlot na trasę z czwartego zakrętu i dalej wykonuje wznoszenie do 2000 ft w kierunku punktu 
SIERRA (z ominięciem miasta Zamość), a następnie do punktu ECHO. 
Przy odlocie z RWY 30R statek powietrzny wykonuje lot po kręgu i opuszcza z drugiego zakrętu w kierunku punktu SIERRA (z ominięciem miasta Zamość) i wznosi do 2000 ft, a następnie wykonuje do punktu NOVEMBER. 
Przy odlocie z RWY 30L statek powietrzny wykonuje lot po kręgu i opuszcza z pierwszego zakrętu w kierunku punktu SIERRA (z ominięciem miasta Zamość) i wznosi do 2000 ft, a następnie wykonuje do punktu NOVEMBER. 
Opuszczenie ATZ następuje nad miejscowością SITNO.

GOLF STANDARDOWY ODLOT 2000 FT AMSL 
Po odlocie z RWY 12L/12R statek powietrzny wykonuje lot po kręgu i opuszcza go w pierwszym zakręcie wznosząc się do 2000 ft w kierunku punktu GOLF. 
Przy odlocie z RWY 30L/30R statek powietrzny wykonuje lot po kręgu i opuszcza go w trzecim zakręcie wznosząc się do 2000 ft w kierunku punktu GOLF. 
Opuszczenie ATZ następuje nad miejscowością Łabunie, gdzie statek powietrzny nawiązuje łączność z sąsiednim sektorem (FIS Warszawa).

KILO STANDARDOWY ODLOT 2000 FT AMSL 
Po odlocie z RWY 12L statek powietrzny wykonuje lot po kręgu, a następnie opuszcza go z pierwszego zakrętu wykonując wznoszenie do 2000 ft w kierunku punktu LIMA, a następnie KILO. 
Po odlocie z RWY 12R statek powietrzny wykonuje lot po kręgu, a następnie opuszcza go z drugiego zakrętu wykonując wznoszenie do 2000 ft w kierunku punktu LIMA, a następnie KILO. 
Po odlocie z RWY 30L statek powietrzny wykonuje lot po kręgu, a następnie opuszcza go z trzeciego zakrętu wykonując wznoszenie do 2000 ft w kierunku punktu LIMA, a następnie KILO. 
Po odlocie z RWY 30R statek powietrzny wykonuje lot po kręgu, a następnie opuszcza go z czwartego zakrętu wykonując wznoszenie do 2000 ft w kierunku punktu LIMA, a następnie KILO. 
Opuszczenie ATZ następuje nad miejscowością Krasnobród, gdzie statek powietrzny nawiązuje łączność z sąsiednim sektorem (FIS Warszawa).

PRZYLOTY 
BRAVO STANDARDOWY PRZYLOT 2500 FT AMSL 
Przy dolocie do 12L/12R statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt BRAVO, dalej przez punkt ZULU, a następnie rozpoczyna zniżanie w kierunku czwartego zakrętu kontynuując podejście do właściwego RWY. 
Przy dolocie do 30L/30R statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt BRAVO, dalej przez punkt ZULU, a następnie rozpoczyna zniżanie w kierunku drugiego zakrętu kontynuując podejście do właściwego RWY.

NOVEMBER STANDARDOWY PRZYLOT 2500 FT AMSL 
Przy dolocie do 12L/12R statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt NOVEMBER, dalej przez punkt ZULU, a następnie rozpoczyna zniżanie w kierunku czwartego zakrętu kontynuując lot do właściwego RWY. 
Przy dolocie do 30L/30R statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt NOVEMBER, dalej przez punkt ZULU, a następnie rozpoczyna zniżanie w kierunku drugiego zakrętu kontynuując podejście do właściwego RWY.

ECHO STANDARDOWY PRZYLOT 2500 FT AMSL 
Przy dolocie do 12L/12R statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt ECHO, dalej przez punkt SIERRA, a następnie z ominięciem miasta Zamość rozpoczyna zniżanie w kierunku czwartego zakrętu, dalej wykonując podejście do właściwego RWY. 
Przy dolocie do 30L statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt ECHO, dalej przez punkt SIERRA, a następnie z ominięciem miasta Zamość rozpoczyna zniżanie w kierunku pierwszego zakrętu zakrętu, dalej wykonując lot po kręgu. 
Przy dolocie do 30R statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt ECHO, dalej przez punkt SIERRA, a następnie z ominięciem miasta Zamość rozpoczyna zniżanie w kierunku drugiego zakrętu zakrętu, dalej wykonując lot po kręgu.

GOLF STANDARDOWY PRZYLOT 2500 FT AMSL 
Przy dolocie do 12R statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt GOLF, dalej przez punkt LIMA, a następnie rozpoczyna zniżanie w kierunku drugiego zakrętu, dalej wykonując lot po kręgu. 
Przy dolocie do 12L statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt GOLF, dalej przez punkt LIMA, a następnie rozpoczyna zniżanie w kierunku pierwszego zakrętu, dalej wykonując lot po kręgu. 
Przy dolocie do 30L/30R statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt GOLF, dalej przez punkt LIMA, a następnie rozpoczyna zniżanie w kierunku czwartego zakrętu, dalej wykonując podejście do właściwego RWY.

KILO STANDARDOWY PRZYLOT 2500 FT AMSL 
Przy dolocie do 12R statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt KILO, dalej przez punkt LIMA, a następnie rozpoczyna zniżanie w kierunku drugiego zakrętu, dalej wykonując lot po kręgu. 
Przy dolocie do 12L statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt KILO, dalej przez punkt LIMA, a następnie rozpoczyna zniżanie w kierunku pierwszego zakrętu, dalej wykonując lot po kręgu. 
Przy dolocie do 30L/30R statek powietrzny wykonuje lot na wysokości 2500 ft przez punkt KILO, dalej przez punkt LIMA, a następnie rozpoczyna zniżanie w kierunku czwartego zakrętu, dalej wykonując podejście do właściwego RWY.

Krąg nadlotniskowy należy wykonać zgodnie z mapą AD 4 EPZA 5-0 
W przypadku, gdy obecny jest kierujący lotami procedury wejścia w krąg mogą być inne niż opublikowane.

Zabrania się lądowań oraz startów równoległych.

W przypadku wzmożonego ruchu nadlotniskowego statek powietrzny może 
spodziewać się procedury oczekiwania w opublikowanych punktach.
 

Propozycja brzmienia proponowanych zmian w AIP IFR ENR 5.2.1.2

Planowana data wejścia w życie: AIRAC 17.04.2025


Termin zakończenia konsultacji: 22 sierpnia 2024


Formularz konsultacyjny PAŻP dostępny jest tutaj (LINK). Wypełniony należy przesłać na adres: asm1@pansa.pl lub faksem na numer +48 22 574 57 29.

Głos w konsultacjach społecznych można oddać również za pomocą formularza poniżej. Państwa opinia zostanie bezpośrednio przekazana do PAŻP.
 

Czy wdrożenie zaproponowanej zmiany wpłynie na Pana/Pani działalność lotniczą?
Rodzaj prowadzonej działalności lotniczej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanej aplikacji dla potrzeb niezbędnych do realizacji konsultacji. Niniejszym firma dlapilota.pl Sp. z o.o. do jednorazowego i bezpośredniego przekazania danych z tych konsultacji bezpośrednio do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Po zakończeniu konsultacji, wszystkie dane dotyczące tej ankiety zostaną skasowane. Ogólne warunki zbierania danych przez portal dlapilota.pl Sp. z o.o. zawarte są w regulaminie, dostępnym pod adresem https://dlapilota.pl/regulamin
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanej aplikacji dla potrzeb niezbędnych do realizacji konsultacji. Niniejszym firma dlapilota.pl Sp. z o.o. do jednorazowego i bezpośredniego przekazania danych z tych konsultacji bezpośrednio do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Po zakończeniu konsultacji, wszystkie dane dotyczące tej ankiety zostaną skasowane. Ogólne warunki zbierania danych przez portal dlapilota.pl Sp. z o.o. zawarte są w regulaminie, dostępnym pod adresem https://dlapilota.pl/regulamin
CAPTCHA
FacebookTwitterWykop

Nasze strony