Drugi Sinus z FLEX'em jest już w Polsce
Kilka dni temu swoją lotniczą karierę rozpoczął w Polsce nowy samolot ultralekki Pipistrel Sinus o znakach SP-SODE.
Rosnące zainteresowanie samolotem ultralekkim łączącym możliwości motoszybowca oraz szybkiego przelotowca sprawiły, że jest to już drugi w Polse Sinus wyposażony w opcję FLEX oferującą możliwość montażu wymiennych końcówek skrzydeł. Sinus z długimi końcówkami skrzydeł daje rozpiętość 15m oraz charakterystykę motoszybowca o doskonałości wynoszącej 1:28. Z kolei krótkie końcówki skrzydeł zmniejszające rozpiętość do 12,5m dają możliwość latania na przelotach z prędkością 225km/h. Samolot jest dopuszczony do lotów VFR zarówno w warunkach dziennych (day VFR), jak i nocnych (night VFR)
Sinus wyposażony jest w oszczędny silnik Rotax 912UL o mocy 80KM oraz przestawialne w locie i chorągiewkujące śmigło Pipistrel Vario. Dzięki 100 litrowym zbiornikom paliwa, samolot posiada zasięg ok. 2000km. Dodatkowo nad bezpieczeństwem załogi czuwa spadochronowy system ratunkowy. Nowoczesna awionika Dynon SkyView, autopilot oraz transponder z Mode-S i radiostacja z Dual-Watch podnoszą komfort codziennego użytkowania.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze