Przejdź do treści
Źródło artykułu

Debata o przyszłości lotniska Białystok-Krywlany

Szanse na rozwój lotniska Białystok-Krywlany, wyzwania, z którymi mierzy się Miasto Białystok i możliwe formy współpracy – to najważniejsze tematy poruszane podczas debaty między prezydentem Białegostoku Tadeuszem Truskolaskim i marszałkiem województwa podlaskiego Arturem Kosickim. Spotkanie odbyło się 12 lipca br. na zaproszenie Witolda Karczewskiego, przewodniczącego Podlaskiego Forum Gospodarczego.

Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski przekazał marszałkowi województwa podlaskiego Arturowi Kosickiemu dokumenty, które pomagają zrozumieć, na jakim etapie jest projekt lotniska Białystok-Krywlany, pismo skierowane do Minister Klimatu i Środowiska z apelem o wsparcie działań Miasta Białystok w zakresie przyspieszenia procesu usuwania przeszkód lotniczych oraz Koncepcję funkcjonalną lotniska Białystok-Krywalny.

Niestety, pan marszałek nie był zainteresowany tym ostatnim dokumentem – mówił prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski. – A szkoda, bo to materiał z 27 czerwca tego roku, który prezentuje założenia optymalnej lokalizacji obiektów i urządzeń infrastruktury lotniskowej w taki sposób, aby z lotniska Białystok-Krywlany podróżować mogło około stu tysięcy pasażerów rocznie.

Prezydent Białegostoku przekazał także marszałkowi Kosickiemu projekt umowy powołującej spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością – Port Lotniczy Białystok – do zarządzania lotniskiem.

Debata o przyszłości lotniska Białystok-Krywlany (fot. Dawid Gromadzki, UM Białystok)

Na konkretne dokumenty marszałek Artur Kosicki odpowiedział trzynastoma pytaniami dotyczącymi lotniska, oczekując przede wszystkim podania kosztów tej inwestycji.

Czekam na odpowiedź. Jestem gotowy pomóc, ale potrzebne są twarde dane, których nie ma – przekazał po spotkaniu marszałek Artur Kosicki.

Gdyby jednak marszałek zapoznał się z przekazywaną koncepcją funkcjonowania lotniska, poznałby już dziś odpowiedzi na część z tych pytań. Aktualnie możliwe jest jedynie podawanie szacunkowych kosztów dla tej inwestycji. Wszystko dlatego, że jej ostateczny kosztorys poznamy dopiero po otrzymaniu wielobranżowej dokumentacji projektowej dla terminala i hangaru. Dodatkowo jest on uzależniony od potrzeb służb niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania lotniska. Trwa właśnie opracowywanie wielobranżowej dokumentacji, która ma odpowiedzieć na pytanie, ile faktycznie może kosztować rozwój lotniska w Białymstoku. Wykonawca tego zadania ma także dostarczyć Miastu pozwolenie na budowę lub zezwolenie na realizację inwestycji oraz nową decyzję środowiskową.

Do pobrania:
Pismo od prezydenta Białegostoku do marszałka województwa podlaskiego

Urszula Boublej


Przeczytaj również:
Zaproszenie do rozmów o przyszłości lotniska Białystok-Krywlany

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony