2024 rok rekordowy dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost zakończył 2024 rok z rekordowym wynikiem 82 887 obsłużonych pasażerów. To wzrost o niemal 54 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim i najlepszy wynik w historii portu. Doceniło to ACI Europe, które w najnowszym raporcie umieściło zielonogórskie lotnisko w pierwszej piątce najszybciej rozwijających się małych portów w Europie.
W minionym roku lotnisko w Babimoście oferowało zarówno loty krajowe, realizowane przez PLL LOT do Warszawy, jak i kierunki czarterowe do popularnych kurortów zagranicznych. Wśród nich znalazły się: Marsa Alam, Hurghada, Tirana, Antalya, Monastyr oraz Enfidha. Wszystkie połączenia cieszyły się dużym zainteresowaniem pasażerów, zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym.
Grudzień 2024 był dla zielonogórskiego lotniska udanym miesiącem, w którym port obsłużył 4 592 osoby – o 56 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W tym czasie uruchomiono nowe połączenie do Marsa Alam w Egipcie, realizowane na zlecenie Coral Travel. Rejsy odbywają się raz w tygodniu i przyciągają wielu pasażerów zainteresowanych egzotycznymi kierunkami.
Plany rozbudowy lotniska
W lipcu 2024 roku na Lotnisku Zielona Góra-Babimost podpisano list intencyjny dotyczący budowy nowego terminala pasażerskiego. Dokument, sygnowany m.in. przez marszałka Marcina Jabłońskiego, zakłada realizację projektu, który pozwoli portowi sprostać rosnącej liczbie pasażerów i podnieść standard obsługi. Nowy terminal ma być przestronny, bezpieczny i zgodny z nowoczesnymi zasadami zielonej polityki. Dzięki planowanej rozbudowie infrastruktury lotnisko będzie mogło obsługiwać do 250 tys. pasażerów rocznie, czyli o 2/3 więcej niż obecnie.
– 2024 rok był przełomowy dla Lotniska Zielona Góra-Babimost. Nasze lubuskie lotnisko nie jest już najmniejszym portem w Polsce pod względem liczby odprawianych pasażerów. Osiągnięte wyniki pokazują, że nieustannie się rozwija i zdobywa coraz większe zaufanie klientów. Plany budowy nowego terminala to naturalny krok w odpowiedzi na ten dynamiczny wzrost. Terminal uwzględni nowoczesne rozwiązania i zieloną politykę, podnosząc standard obsługi pasażerów. Jako Polskie Porty Lotnicze zapewniamy wsparcie w realizacji tej inwestycji i wierzymy, że wspólnie z samorządem województwa stworzymy port, który będzie powodem do dumy dla całego regionu. Kadra kierownicza i personel lotniska w Zielonej Górze są znakomicie wyszkoleni i nie ustępują pod względem kompetencji największym polskim portom regionalnym, co daje nam pewność, że plany rozwoju są niezagrożone. – mówi Marcin Danił, członek zarządu Polskich Portów Lotniczych S.A.
Województwo lubuskie zadeklarowało gotowość pokrycia kosztów projektowania i budowy terminala, przy jednoczesnym wsparciu Polskich Portów Lotniczych w zakresie uzgadniania rozwiązań projektowych i operacyjnych. Lotnisko Zielona Góra-Babimost ma przed sobą ambitne plany rozwoju, które pozwolą mu jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję na mapie lotnisk regionalnych w Polsce.
Komentarze