Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 344/20 (I, 01.02.2020 r., EPBC). Dotyczy: Zauważnia przez pilota instruktora sygnalizacji „Line A warning red light” podczas lotu samolotem Aero AT-3 R100. Przyczyną zdarzenia było zanieczyszczenie złącz EGT-2 (układu pomiaru temperatury spalin) oraz układu paliwomierza samolotu. Uchwała 344/20

• 2075/20 (W, 28.07.2020 r., Kostomłoty Pierwsze, gm. Miedziana Góra). Dotyczy: Zderzenia paralotniarza z ziemią. Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych postanowiła odstąpić od badania zdarzenia, ponieważ statek powietrzny w chwili zdarzenia był używany przez osobę nieuprawnioną. Uchwała 2075/20

• 2919/18 (I, 04.09.2018 r., EPWA). Dotyczy: Zauważenia przez załogę samolotu Boeing 737-800 sygnalizacji „LOW PRESSURE ENG1” podczas lotu. Przyczyną zdarzenia było uszkodzenie tłumika shimmy przy prawej goleni podwozia głównego. Uchwała 2919/18

• 1462/20 (W, 18.06.2020 r., EPEL). Dotyczy: Nieprawidłowego przygotowania statku powietrznego do lotu, polegającego na niewłaściwym umocowaniu balastu wyważającego wewnątrz kabiny wiatrakowca XENON 2 RST. Krótko po starcie, na wysokości około 10-15 metrów nad ziemią, balast przesunął się blokując drążek sterowy wiatrakowca w skrajnym prawym położeniu, co doprowadziło do lotu po spirali w dół i w efekcie zderzenia z ziemią w pobliżu pasa startowego. Raport końcowy 1462/20


Wiatrakowiec XENON 2 RST (SP-XEND) na miejscu zdarzenia (fot. PKBWL)

• 4170/19 (I, 16.09.2019 r., Lądowisko Zator). Dotyczy: Nieprawidłowego działania pilota samolotu Aeroprakt A 22 L2 po odbiciu się od pasa. W wyniku lądowania na trzy punkty uszkodzona została przednia goleń podwozia i nastąpiło zahaczenie śmigłem o ziemię oraz jego uszkodzenie. Uchwała 4170/19

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony