Przejdź do treści
Źródło artykułu

Piloci FedEx ostrzegają przed przeciążeniem w szczycie sezonu świątecznego

Piloci FedEx Express sygnalizują potencjalnie poważne problemy operacyjne, które mogą negatywnie wpłynąć na realizację usług w trakcie szczytu sezonu świątecznego. Firma prowadzi agresywną optymalizację kosztów oraz restrukturyzację swojej sieci, a skutki tych działań są odczuwalne w całym systemie operacji lotniczych.

Związek Air Line Pilots Association, Int’l (ALPA), reprezentujący pilotów FedEx, poinformował, że — jak powiedział kpt. Jose Nieves, przewodniczący Master Executive Council w ALPA — „od dawna ostrzegaliśmy przed druzgocącymi skutkami optymalizacji załóg. Wielokrotnie przez wiele miesięcy podkreślaliśmy, że manipulowanie grafikami, ich brak równowagi oraz wpływ mocno odchudzonych operacji doprowadziły do bezprecedensowej liczby zmian, wydłużeń i zakłóceń w tym, co niegdyś było stabilną i niezawodną siecią operacji lotniczych.”

Oprócz tych wyzwań firma musi teraz poradzić sobie z uziemieniem wszystkich samolotów MD-11, co jest pochodną wypadku rejsu UPS Flight 2976 w Louisville. Łącznie czynniki te wywierają znaczną presję na grafiki pilotów oraz na możliwości FedEx w szczycie sezonu.

W obliczu tych okoliczności FedEx ogłosił ogólnosystemowy przetarg (system bid) dotyczący zmian. ALPA koncentruje się na działaniach mających ustabilizować operacje i wciąż naciska na zawarcie porozumienia pracowniczego, które zapewni niezbędne dostosowanie funkcjonowania operacji FedEx.

Nieves dodał: „Piloci FedEx pozostają zaangażowani w dostarczanie przesyłek klientom w najintensywniejszym okresie wysyłkowym roku. Liczymy na rozwiązanie bieżących problemów dotyczących pracy, aby potwierdzić nasze długoterminowe partnerstwo, które jest niezbędne do zapewnienia niezawodnej i odpornej sieci.”

ALPA została założona w 1931 r. i jest największym na świecie związkiem zawodowym pilotów linii lotniczych, reprezentującym ponad 80 tys. pilotów latających dla 43 przewoźników w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony