Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

IV lipcowe posiedzenie PKBWL - aktualizacja

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

Najnowsze zdarzenia zbadane prze PKBWL:

347/14 (28 marca 2014 r, UUWW). Dotyczy:  załoga przerwała start na skutek pojawienia się na CAS sygnalizacji „TAKE OFF CONFIGURATION”. Informacja o zdarzeniu 347/14

729/14 (29 maja 2015 r., EPKK). Dotyczy: Problemy z hamulcami. Informacja o zdarzeniu 729/14

1665/14 (13 września 2014 r., EPSJ). Dotyczy: Wlot bez zgody do aktywnej strefy TRA-18. Informacja o zdarzeniu 1665/14

1832/14 (19 września 2014 r, przelot.  Dotyczy: Podczas lotu na poziomie 410 FL, nagle wzrosła prędkość IAS, co spowodowało OVERSPEED i aktywację ostrzeżenia Master Warning HIGH SPEED. Informacja o zdarzeniu 1832/14

898/15 (2 czerwca 2015 r, EPLL). Dotyczy:  Samolot rozpoczął kołowanie bez uzyskania zgody za pomocą sygnału, który był wcześniej ustalony. Informacja o zdarzeniu 898/15

859/15 (31 maja 2015 r, EPBC). Dotyczy:  Przyziemienie na koło podwozia głównego skutkujące lądowaniem z przepadnieciem i uszkodzeniem szybowca. Informacja o zdarzeniu 859/15


1992/14 (5 listopada 2014 r, EPSU). Dotyczy: Lądowania na lotnisku EPSU pomimo zakazu użytkowania lotniska w godzinach nocnych. Informacja o zdarzeniu 1992/14

367/15 (22 marca 2015 r., EPWA). Dotyczy: Naruszenie bezpieczeństwa drogi startowej (Runway Incursion – RI) na RWY 29 w EPWA podczas kołowania do startu samolotu E190. Informacja o zdarzeniu 367/15

744/15 (14 maja 2015 r., EPOD). Dotyczy: Przyziemienie skoczka ze znaczną prędkością poziomą i pionową. Informacja o zdarzeniu 744/15

752/15 (16 maja 2015 r., EPNT). Dotyczy: Przyziemienie skoczka ze zwiększoną prędkością poziomą i pionową, w sylwetce zbliżonej do siedzącej. Informacja o zdarzeniu 752/16

763/15 (16 maja 2015 r., EPKR). Dotyczy: Przyziemienie skoczka bez wyrównania lotu i na rozstawione nogi, skutkujące poważnymi obrażeniami ciała. Informacja o zdarzeniu 763/15

764/15 (16 maja 2015 r., EPNC). Dotyczy: Zastosowanie przez skoczka procedury awaryjnej – wyczepienie czaszy głównej i otwarcie zapasowej. Informacja o zdarzeniu 764/15

773/15 (16 maja 2015 r., EPKA). Dotyczy: Wyczepienie czaszy głównej i otwarcie czaszy zapasowej spadochronu. Informacja o zdarzeniu 773/15

828/15 (23 maja 2015 r., EPKB). Dotyczy: Niecałkowite dociągnięcie przez ucznia linek sterowniczych spadochronu. Informacje o zdarzeniu 828/15

842/15 (28 maja 2015 r., EPKB). Dotyczy: Przeprowadzenie przez ucznia skoczka awaryjnej procedury, wyczepienia czaszy głównej i otwarcia zapasowej. Informacje o zdarzeniu 842/15

1119/15 (23 czerwca 2015 r., EPMO). Dotyczy: Utrata łączności radiowej pilota ze służbami kontroli ruchu. Informacje o zdarzeniu 1119/25

1170/15 (27 czerwca 2015 r., EPKT). Dotyczy: Podejrzenie uderzenia pioruna w kadłub samolotu w trakcie podejścia do lądowania. Informacje o zdarzeniu 1170/15

1303/15 (9 lipca 2015 r., FIR EPWW). Dotyczy:  Wlot bez nawiązania łączności radiowej przez załogę samolotu B738 wykonującej lot z lotniska Chania (LGSA) na lotnisko Kopenhaga (EKCH) przez FIR EPWW. Informacje o zdarzeniu 1303/15

1309/15 (10 lipca 2015 r., EPWA). Dotyczy: Zatrzymanie autobusu w miejscu uniemożliwiającym wjazd samolotu Embraer 190 na stanowisko postojowe numer 21. Informacja o zdarzeniu 1309/15

1310/15 (10 lipca 2015 r., EPWA). Dotyczy: Zajechanie drogi przez kierowcę autobusu A319, który rozpoczął skręt na stanowisko nr 16. Informacje o zdarzeniu 1310/15

1327/15 (11 lipca 2015 r., EPLU). Dotyczy: Zahaczenie szybowca podczas lądowania prawym skrzydłem o wysoką miejscu trawę, co spowodowało gwałtowny obrót szybowca o 180 stopni (cyrkiel). Informacje o zdarzeniu 1327/15

1346/15 (14 lipca 2015 r., EPGI). Dotyczy: Odbicie szybowca podczas przyziemienia na wysokość 3 m („kangur”), po czym twarde przyziemienie. Informacje o zdarzeniu 1346/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony