IV lipcowe posiedzenie PKBWL - aktualizacja
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
Najnowsze zdarzenia zbadane prze PKBWL:
347/14 (28 marca 2014 r, UUWW). Dotyczy: załoga przerwała start na skutek pojawienia się na CAS sygnalizacji „TAKE OFF CONFIGURATION”. Informacja o zdarzeniu 347/14
729/14 (29 maja 2015 r., EPKK). Dotyczy: Problemy z hamulcami. Informacja o zdarzeniu 729/14
1665/14 (13 września 2014 r., EPSJ). Dotyczy: Wlot bez zgody do aktywnej strefy TRA-18. Informacja o zdarzeniu 1665/14
1832/14 (19 września 2014 r, przelot. Dotyczy: Podczas lotu na poziomie 410 FL, nagle wzrosła prędkość IAS, co spowodowało OVERSPEED i aktywację ostrzeżenia Master Warning HIGH SPEED. Informacja o zdarzeniu 1832/14
898/15 (2 czerwca 2015 r, EPLL). Dotyczy: Samolot rozpoczął kołowanie bez uzyskania zgody za pomocą sygnału, który był wcześniej ustalony. Informacja o zdarzeniu 898/15
859/15 (31 maja 2015 r, EPBC). Dotyczy: Przyziemienie na koło podwozia głównego skutkujące lądowaniem z przepadnieciem i uszkodzeniem szybowca. Informacja o zdarzeniu 859/15
1992/14 (5 listopada 2014 r, EPSU). Dotyczy: Lądowania na lotnisku EPSU pomimo zakazu użytkowania lotniska w godzinach nocnych. Informacja o zdarzeniu 1992/14
367/15 (22 marca 2015 r., EPWA). Dotyczy: Naruszenie bezpieczeństwa drogi startowej (Runway Incursion – RI) na RWY 29 w EPWA podczas kołowania do startu samolotu E190. Informacja o zdarzeniu 367/15
744/15 (14 maja 2015 r., EPOD). Dotyczy: Przyziemienie skoczka ze znaczną prędkością poziomą i pionową. Informacja o zdarzeniu 744/15
752/15 (16 maja 2015 r., EPNT). Dotyczy: Przyziemienie skoczka ze zwiększoną prędkością poziomą i pionową, w sylwetce zbliżonej do siedzącej. Informacja o zdarzeniu 752/16
763/15 (16 maja 2015 r., EPKR). Dotyczy: Przyziemienie skoczka bez wyrównania lotu i na rozstawione nogi, skutkujące poważnymi obrażeniami ciała. Informacja o zdarzeniu 763/15
764/15 (16 maja 2015 r., EPNC). Dotyczy: Zastosowanie przez skoczka procedury awaryjnej – wyczepienie czaszy głównej i otwarcie zapasowej. Informacja o zdarzeniu 764/15
773/15 (16 maja 2015 r., EPKA). Dotyczy: Wyczepienie czaszy głównej i otwarcie czaszy zapasowej spadochronu. Informacja o zdarzeniu 773/15
828/15 (23 maja 2015 r., EPKB). Dotyczy: Niecałkowite dociągnięcie przez ucznia linek sterowniczych spadochronu. Informacje o zdarzeniu 828/15
842/15 (28 maja 2015 r., EPKB). Dotyczy: Przeprowadzenie przez ucznia skoczka awaryjnej procedury, wyczepienia czaszy głównej i otwarcia zapasowej. Informacje o zdarzeniu 842/15
1119/15 (23 czerwca 2015 r., EPMO). Dotyczy: Utrata łączności radiowej pilota ze służbami kontroli ruchu. Informacje o zdarzeniu 1119/25
1170/15 (27 czerwca 2015 r., EPKT). Dotyczy: Podejrzenie uderzenia pioruna w kadłub samolotu w trakcie podejścia do lądowania. Informacje o zdarzeniu 1170/15
1303/15 (9 lipca 2015 r., FIR EPWW). Dotyczy: Wlot bez nawiązania łączności radiowej przez załogę samolotu B738 wykonującej lot z lotniska Chania (LGSA) na lotnisko Kopenhaga (EKCH) przez FIR EPWW. Informacje o zdarzeniu 1303/15
1309/15 (10 lipca 2015 r., EPWA). Dotyczy: Zatrzymanie autobusu w miejscu uniemożliwiającym wjazd samolotu Embraer 190 na stanowisko postojowe numer 21. Informacja o zdarzeniu 1309/15
1310/15 (10 lipca 2015 r., EPWA). Dotyczy: Zajechanie drogi przez kierowcę autobusu A319, który rozpoczął skręt na stanowisko nr 16. Informacje o zdarzeniu 1310/15
1327/15 (11 lipca 2015 r., EPLU). Dotyczy: Zahaczenie szybowca podczas lądowania prawym skrzydłem o wysoką miejscu trawę, co spowodowało gwałtowny obrót szybowca o 180 stopni (cyrkiel). Informacje o zdarzeniu 1327/15
1346/15 (14 lipca 2015 r., EPGI). Dotyczy: Odbicie szybowca podczas przyziemienia na wysokość 3 m („kangur”), po czym twarde przyziemienie. Informacje o zdarzeniu 1346/15
Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj
Komentarze