Przejdź do treści
Źródło artykułu

II styczniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 141/16 (I, 30.01.2016 r., EPWC). Dotyczy: Wykonywania lotów w warunkach atmosferycznych trudniejszych niż określone w instrukcji użytkowania samolotu MS 893. Nieumiejętne wykonywanie zakrętu podczas kołowania przy wietrze o bardzo dużej prędkości. Informacja o zdarzeniu 141/16

• 2585/16 (I, 28.09.2016 r., EPRZ). Dotyczy: Zderzenie z prakiem podczas lądowania samolotu Embraer 195. Informacja o zdarzeniu 2585/16

• 2960/16 (I, 22.11.2016 r., EPBC). Dotyczy: Przerwy w pracy silnika samolotu Cessna 175C w czasie lotu. Po wejściu na prostą do lądowania silnik zaczął mocniej przerywać, tuż nad pasem nastąpiło jego wyłączenie. Podczas  przeprowadzonego  przeglądu  stwierdzono  obluzowanie  duktu  prowadzącego ciepłe powietrze do gaźnika, co mogło doprowadzić do oblodzenia układu zasilania silnika. Informacja o zdarzeniu 2960/16

• 3190/16 (W, 28.12.2016 r., Lądowisko Zegrze Pomorskie). Dotyczy: Nagłego zwiększenia kąta natarcia przez samolot akrobacyjny Extra 230 podczas wykonywania zakrętu i w konsekwencji zderzenia samolotu z ziemią. Raport wstępny 3190/16

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony