II lutowe posiedzenie PKBWL
Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:
• 583/13 (I, 07.05.2013 r., 10 km po minięciu punktu pomocy radionawigacyjnej KRN /Karnice/). Dotyczy: Uszkodzenia z nieustalonej przyczyny tłoka cylindra nr 9, co spowodowało nierównomierną pracę silnika samolotu AN-2 i wymusiło lądowanie zapobiegawcze. Informacja o zdarzeniu 583/13
• 2027/15 (W, 27.09.2015 r., EPIN). Dotyczy: Przyjęcia niewłaściwej sylwetki podczas lądowania ze spadochronem Drakkar. Informacja o zdarzeniu 2027/15
• 2092/15 (I, 25.09.2015 r., EPNC). Dotyczy: 2-3 krotnego skręcenia linek po napełnieniu czaszy głównej spadochronu Pilot 188. Informacja o zdarzeniu 2092/15
• 2139/15 (I, 04.10.2015 r., EPNC). Dotyczy: Błędu popełnionego podczas układania spadochronu Pilot 150 do skoku, polegającego na pozostawieniu zbyt dużej długości linek biegnących od prawych taśm nośnych. Informacja o zdarzeniu 2139/15
• 2141/15 (I, 04.10.2015 r., EPNC). Dotyczy: Niesymetrycznego napełniania się czaszy głównej spadochronu Huricane 150 i kilkukrotnego skręcenia linek. Informacja o zdarzeniu 2141/15
• 2346/15 (I, 03.11.2015 r., EPRZ). Dotyczy: Błędu pilota podczas uruchamiana silnika samolotu Jungmann T-131 PA, polegającego na niesprawdzeniu położenia manetki gazu oraz ustawieniu drążka sterowego w położeniu „od siebie”. Informacja o zdarzeniu 2346/15
• 2576/15 (I, 12.12.2015 r., EPKK). Dotyczy: Błędu pracownika obsługi płytowej przy rozładunku samolotu Airbus A-320, który doprowadził do uderzenia w kadłub samolotu przez boczne barierki platformy załadowczej. Informacja o zdarzeniu 2576/15
Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj
Komentarze