Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

II kwietniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 209/14 (I, 15.02.2014 r., EPRG). Dotyczy: Pękniecia z nieustalonej przyczyny śruby mocującej silnik do łoża w samolocie ultralekkim 3X47 Navigator UL 002. Informacja o zdarzeniu 209/14

• 295/15 (I, 10.02.2015 r., EPWA). Dotyczy: Błędu w oprogramowaniu sterującym oświetleniem nawigacyjnym lotniska. Informacja o zdarzeniu 295/15

• 584/16 (I, 04.04.2016 r., CTR EPWA). Dotyczy: Zacięcia klap w pozycji 10-15 w trakcie wypuszczania podczas końcowego podejścia samolotu Boeing 737-400. Informacja o zdarzeniu 584/16

• 770/15, 771/15, 772/15 (I, 11.05.2015 r., Baza techniczna organizacji obsługowej - EPBC). Dotyczy: Stwierdzenia licznych uszkodzeń struktury w rejonie przegrody ogniowej, zamocowania podwozia przedniego do przegrody ogniowej oraz uszkodzenia goleni podwozia przedniego w samolocie Czech Sport Aircraft PS-28 Sport Cruiser. Informacja o zdarzeniu 770/15, Informacja o zdarzeniu 771/15, Informacja o zdarzeniu 772/15

• 949/15, 950/15 (I, 09.06.2015 r., Baza techniczna organizacji obsługowej - EPBC). Dotyczy: Stwierdzenia uszkodzenia i odkształcenia struktury w rejonie przegrody ogniowej, zamocowania podwozia przedniego do przegrody ogniowej oraz uszkodzenia podłużnic przegrody ogniowej w samolocie Czech Sport Aircraft PS-28 Sport Cruiser. Informacja o zdarzeniu 949/15, Informacja o zdarzeniu 950/15

• 1098/15 (I, 22.06.2015 r./17.07.2015, Baza techniczna organizacji obsługowej - EPBC). Dotyczy: Stwierdzenia uszkodzenia i odkształcenia struktury w rejonie przegrody ogniowej, zamocowania podwozia przedniego do przegrody ogniowej oraz zapoczątkowane uszkodzenie podłużnic przegrody ogniowej w samolocie Czech Sport Aircraft PS-28 Sport Cruiser. Informacja o zdarzeniu 1098/15

• 1427/15 (I, 01.07.2015 r., Wąsosz Dolny, woj. śląskie, pow. kłobucki). Dotyczy: Wykręcenia się i wypadnięcia w trakcie lotu wkrętów mocujących kołpak śmigła w samolocie ultralekkim CH601 Zodiak. Informacja o zdarzeniu 1427/15

• 1560/15 (W, 02.08.2015 r., EPRP). Dotyczy: Niewłaściwego zablokowania suwaka sprężyny trymera w szybowcu Junior SZD-51-1. Raport końcowy 1560/15

• 1688/15 (I, 13.08.2015 r., EPMO). Dotyczy: Nie wysunięcia się podwozia samolotu Piper PA-44-180T Seminole podczas lądowania. Informacja o zdarzeniu 1688/15

• 1953/14 (PI, 29.10.2014 r., FIR EPWW - TMA Warszawa). Dotyczy: Niewłaściwego skonfigurowania autopilota samolotu DH8D (LOT3957), w wyniku czego doszło do przelotu nakazanego w zezwoleniu poziomu lotu (Level Bust) i naruszenia minimów separacji. Raport końcowy 1953/14

• 1957/15 (PI, 10.09.2015 r., EPPO). Dotyczy: Niewłaściwej komunikacji pomiędzy Portem Lotniczym (PL) i PAŻP. Braku analizy bezpieczeństwa przed przystąpieniem do prac. Raport końcowy 1957/15

• 2173/15 (I, 09.09.2015 r., trasa: EPKK – EPWA). Dotyczy: Podcieku oleju spowodowanego naturalnym zużyciem zespołu filtrów, co spowodowało wahania wskazań ciśnienia oleju w silniku nr 2 samolotu Bombardier DHC-8-Q400. Informacja o zdarzeniu 2173/15

• 2471/15 (I, 16.11.2015 r., EPMO). Dotyczy: Gwałtownego wzrostu momentu obrotowego i przekroczenia obrotów biegu jałowego podczas pierwszego uruchomienia silnika śmigłowca Robinson R44 w danym dniu. Informacja o zdarzeniu 2471/15

Raporty z pozostałych posiedzeń PKBWL dostępne są tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony