I październikowe posiedzenie PKBWL

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 796/17 (I, 02.05.2017 r., EPKR). Dotyczy: Przechłodzenia balonu Sport 1700, gwałtownego zniżania do wyznaczonego celu przez sędziego zawodów, późnego użycia palnika cieplnego balonu w celu zapobieżenia zetknięcia się z przeszkodą. Informacja o zdarzeniu 796/17

• 1140/17 (W, 09.06.2017 r., EPWS). Dotyczy: Błędu pilotażu, polegającego na zbyt wysokim wyrównaniu oraz dopuszczeniu do przepadnięcia podczas lądowania, co spowodowało dynamiczne twarde przyziemienie i uszkodzenie podwozia samolotu SOCATA Rallye 235C Gaucho. Informacja o zdarzeniu 1140/17

• 1174/17 (I, 11.06.2017 r., LEPA). Dotyczy: Nieprzestrzegania procedur podejścia do lądowania przez załogę samolotu B738. Informacja o zdarzeniu 1174/17

• 1254/17 (I, 18.06.2017 r., EPML). Dotyczy: Zbyt małej prędkości podejścia do lądowania szybowca SZD-50-3 Puchacz. Zbyt wczesnej (wysokiej) fazy wyrównania i przyziemienia z przepadnięcia na otwartych hamulcach aerodynamicznych. Informacja o zdarzeniu 1254/17

• 1665/17 (I, 18.07.2017 r., Masłów). Dotyczy: Nieświadomego otwarcia przez ucznia-pilota hamulców aerodynamicznych lub ich wyssania, w trakcie holowania szybowca SZD 30 Pirat w obszarze turbulentnego powietrza, które doprowadziło do lądowania w terenie przygodnym. Lądowania w terenie przygodnym z przelotem. Informacja o zdarzeniu 1665/17

• 1714/17 (I, 12.06.2017 r., EPMO). Dotyczy: Przekroczenia maksymalnego momentu przewidzianego dla wału giętkiego, wskutek zbyt szybkiego rozkręcenia wirnika wiatrakowca FC-4. Informacja o zdarzeniu 1714/17

• 1758/17 (PI, 22.07.2017 r., EPBA). Dotyczy: Zanieczyszczenia oleju w silniku samolotu Cessna U206G Stationair, które spowodowało zawieszenie kasownika luzów zaworowych na zaworze ssącym cylindra nr 1 i doprowadziło do zatarcia trzonka tego zaworu w prowadnicy zaworowej, połączonego z jego zgięciem. Informacja o zdarzeniu 1758/17

• 1780/17 (I, 24.07.2017 r., EPML). Dotyczy: Zbyt dużej prędkości podejścia do lądowania szybowca PW-5 Smyk. Próby skrócenia dobiegu szybowca na polu wzlotów. Informacja o zdarzeniu 1780/17

• 1788/17 (I, 26.07.2017 r., Sieradz). Dotyczy: Niesprawnego elektronicznego modułu wyboru trybu pracy autopilota bloku APM 2000 w śmigłowcu EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 1788/17

• 1952/17 (I, 04.08.2017 r., EPBA). Dotyczy: Zmęczeniowego pęknięcia gwintowanej końcówki regulacji długości popychacza steru wysokości w szybowcu SZD-9 bis Bocian 1E. Informacja o zdarzeniu 1952/17

• 2302/17 (I, 28.08.2017 r., Katowice). Dotyczy: Zalegania opiłka na dnie przekładni, który został odseparowany od dna przekładni podczas normalnej eksploatacji śmigłowca EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 2302/17

• 2399/17 (W, 10.09.2017 r., EPML). Dotyczy: Rozstawienia nóg przez skoczna do lądowania ze spadochronem M-291 i lądowanie na jedną z nich. Informacja o zdarzeniu 2399/17

• 466/07 (W, 28.10.2007 r., EPKT). Dotyczy: Wypadku samolotu Boeing 737-800. Komunikat PKBWL 466/07

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

Źródło: PKBWL
comments powered by Disqus